Gå direkt till innehåll
Keolis Sverige anlitar Codesign i utvecklingen av ny arbetsplats ”Målen är fokuserade på kreativitet och effektivitet”

Pressmeddelande -

Keolis ser över sina lokalbehov och har för detta anlitat Codesign. Uppdraget består av att se över Keolis arbetssystem och verksamhetens förutsättningar.

– Fokus ligger på arbetssätt och arbetssystem, inte kvantitesdelar som går att peta in i ett exceldokument. Tillsammans med Keolis sätter vi upp mål för vad deras framtida arbetsmiljö ska vara till för, säger Peter Ullstad, grundare av Codesign.

– Vi vill skapa en kreativ och väl fungerande arbetsmiljö. Det handlar om att skapa ett kontor som sätter resenärer och medarbetarna i fokus. Keolis värdegrunder ska byggas in i väggarna, säger Cecilia Jernehiem, tf. HR och Kommunikationsdirektör på Keolis Sverige.

Flytten som omfattar 150 medarbetare är planerad till december 2013.

För mer information, kontakta:
Peter Ullstad, Grundare av Codesign: 0709-24 49 74, peter@codesign.se
Keolis pressenhet; 08-51 90 2022

Om Keolis
Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Keolis Sverige finns Stockholm, Göteborg, Jönköping, Sundsvall, Östergötland och Närke.