Succén med Bonaqua-serien fortsätter

En skvätt äpple i vattnet gör skillnad Efterfrågan på kolsyrat mineralvatten för aktiva människor ökar allt mer. Bonaqua Silver passar alla som vill dricka ett friskt och naturligt mineralvatten med välbalanserad mineralhalt som är mjukare och mildare för smaklökar och kropp. Sedan tidigare finns Bonaqua Silver naturell och med smak av päron, citron och fr.o.m. juni även med den välbekanta och fräscha smaken av äpple. Efterfrågan på mineralvatten att snabbt kunna greppa ”on-the-go” ökar och med den utvecklas kravet på smakupplevelsen hos konsumenterna. Bonaqua Silver-serien kombinerar fördelarna med naturligt mineralvatten och juice för en unik smakupplevelse. Bonaqua Silver äpple är framställt av kolsyrat naturligt mineralvatten och har en frisk och fräsch smak av äpple som kommer från 2 procent tillsatt fruktjuice. Till skillnad från andra smaksatta mineralvatten visar våra studier att Bonaqua inte upplevs ha en artificiell smak. Vi vet att allt eftersom fler och fler blir vana att dricka mycket mineralvatten ställs större krav på smaken och på att mineralvattnet inte ska ha för hög mineralhalt. Därför har Bonaqua en balanserad mineralhalt som gör att alla kan dricka den, även gravida och barn, och dessutom ofta, säger Anna Norrlin, produktchef för Bonaqua. Framgångarna med Bonaqua Silver naturell, päron och citron visar att det finns en stor efterfrågan på smaksatt mineralvatten. Äpple är en populär smak i Sverige och Bonaqua Silver äpple är framtagen för att passa konsumenternas smakpreferenser. Vattensegmentet är väldigt intressant för Coca-Cola och vi ser en stor tillväxtpotential. I framtiden kommer det att vara en än mer viktig del av vår produktportfölj. Med Bonaqua Silver äpple kompletterar vi våra mineralvatten med ytterligare en spännande och frisk smak, säger Anna Norrlin Bonaqua Silver Äpple är tillgänglig i 50 cl flaska och finns i handeln från och med juni 2007. För ytterligare information, kontakta: Anders Karlström, PR Manager Coca-Cola Drycker Sverige AB D: +46 8 500 751 16 M: +46 707 35 36 77 akarlstrom@ccnordic.com

Hanna Thofelt Lindström

Presskontakt Kommunikationschef The Coca-Cola Company Sverige +46761180223