Läskigt läskande när Fanta hemsöks av Beetlejuice

Läskigt läskande när Fanta hemsöks av Beetlejuice

Kultfilmen Beetlejuice får äntligen sin efterlängtade uppföljare och det är inte bara på bioduken som fans får möta Beetlejuices läskiga uppsyn. Tillsammans med Warner Bros. Pictures släpper Fanta en Limited Edition-serie med Beetlejuice-design som får håret att resa sig. På Fanta Exotic ler Beetlejuice otäckt och Fanta Orange pryds av Astrid, spelad av stjärnskottet Jenna Ortega.

1988 hade filmen Beetlejuice premiär för första gången och med tiden har det blivit en älskad kultfilm. Nu har uppföljaren Beetlejuice Beetlejuice premiär, även denna gång regisserad av Tim Burton. Den prisbelönte skådespelaren Michael Keaton spelar Beetlejuice och unga stjärnskottet Jenna Ortega spelar Astrid, dottern i den hemsökta familjen Deetz.

Under en begränsad tid byts designen på två av de mesta populära smakerna från Fanta ut till en kuslig design. På Fanta Exotic tittar Beetlejuice fram med sitt luriga leende och på Fanta Orange hittar vi Astrids allvarliga blick.

– Beetlejuice är en riktig klassiker som är älskad för sin lekfulla skräck. Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter. Vi hoppas att alla Beetlejuice-fans där ute ser vår nya design med skräckblandad förtjusning, säger Margot Brandely, varumärkeschef för Fanta i Sverige.

Till årets Halloween vill Fanta uppmana människor att släppa loss på sitt eget vis och ”Summon What You Wanta”. Till skillnad från många andra högtider kan vi under Halloween släppa lös våra allra konstigaste, kusligaste och knasigaste sidor. Inom konceptet ”Summon What You Wanta” kommer Fanta ge Halloween-fans nya möjligheter att fira Halloween via virtuella och fysiska upplevelser, bland annat genom möjligheten att vinna biljetter för att se nya filmen Beetljuice Beetlejuice på bio. Ladda ner Coke-appen och scanna QR-koden som finns på produkterna med Beetlejuice-design. Fram till Halloween uppdateras sidan regelbundet med nya upplevelser och aktiviteter. Busenkelt, eller hur?

Det nya Fanta Beetlejuice Beetlejuice-sortimentet finns nu tillgängligt i butiker över hela landet. Läs mer om samarbetet här: https://www.coca-cola.com/se/s...

Hanna Thofelt Lindström

Presskontakt Kommunikationschef The Coca-Cola Company Sverige +46761180223