innocent Kids – smoothie för unga i ny förpackning

innocent drinks har varit en del av svenskarnas vardag sedan 2007. Nu lanserar innocent Sveriges första färska smoothie för unga i smart förpackning.

-Det behövs fler goda dryckesalternativ för unga personer, säger Viktor Sylvan, affärsområdeschef för innocent drinks.

innocents Kids-smoothie tillverkas enbart av krossad frukt och fruktjuice. En Kids-smoothie innehåller hela 20% av ungas dagsbehov av frukt- och grönt, men däremot så innehåller den varken tillsatt socker eller andra tillsatser. Kids-smoothien säljs initialt på bl a ICA och utvalda caféer.

- En stor fördel med innocent Kids är att den klarar lite längre tid upp till 12 timmar utanför kylskåp utan att bli dålig. Detta beror på pastöriseringen och tetraförpackningen. Den långa hållbarheten gör den till en perfekt produkt på utflykter, i bilen och i matlådor, säger Viktor Sylvan.

innocent Kids är en stor produkt i många europeiska länder och lanseringen av innocent Kids utsågs till årets lansering i Danmark år 2011 av Nielsen.

innocent är ett varumärke som många har en personlig relation till och det finns flera goda kopplingar till företagets namn; innocent drinks. Varje år går bland annat 10 procent av vinsten till utvecklingsprojekt i de länder där frukten hämtas.

innocent Kids säljs i tetror om 180ml och har ett rekommenderat pris på 29 kr för ett 4-pack i handeln. Den börjar säljas från vecka 36.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:

Viktor Sylvan, Affärsområdeschef, Coca-Cola Enterprises Sverige AB

Mobil: 0702-72 65 21 eller e-post: vsylvan@cokecce.com

Anne Lindfeldt, Presschef, Coca-Cola Enterprises Sverige AB

Mobil:0706-48 71 24 eller e-post: alindfeldt@cokecce.com

innocent drinks grundades 1998 i London av kompisarna Adam, Jon och Richard. Idag är innocent det snabbast växande livsmedelsföretaget i Storbritannien och det största smoothievarumärket i Europa. Sedan 2007 finns innocent drinks i Sverige. I Sverige bedrivs verksamheten i ett försäljningssamarbete med Coca-Cola Enterrprises Sverige AB som ansvarar för försäljningen av företagets produkter.

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller Facebook