Framtidens kvinnliga ledare finns hos Coca-Cola!

Framtidens kvinnliga ledare finns hos Coca-Cola!

Anna Månsson, Field Sales Director har mottagit en hedrande andra placering till priset av framtidens kvinnliga ledare 2012!

För sjätte året i rad har chefsorganisationen Ledarna, utsett Sveriges mest framgångsrika unga kvinnliga chef. Framtidens kvinnliga ledare 2012 korades igår på Debaser i Stockholm samtidigt som hela listan över de 75 mest framgångsrika unga kvinnliga cheferna i Sverige publiceras.

Anna placerade sig på en hedrande andra plats och mottog juryns motivering med glädje

- Det här är stort för mig med tanke på alla fantastiska kvinnor som var nominerade och jag är stolt, och mycket glad över att komma på 2a plats. Jag hoppas naturligtvis att detta kommer ha en positiv effekt på min framtida karriär och att det kommer öppna upp för många nya roliga utmaningar, säger Anna Månsson, Försäljningsdirektör Coca-Cola Enterprises Sverige AB

Juryns motivering:

Med ett stort engagemang och mod bryter årets tvåa ny mark. Genom

att få sina medarbetare att lyfta blicken och se helheten har hon tillfört

en helt ny puls och intensitet i företagets försäljningsorganisation. Hon

är lyhörd, tar in andras perspektiv och utmanar ständigt sig själv och

sina medarbetare till att nå nya höjder.

Grattis Anna Månsson, field sales director, Coca-Cola.

Anna började på Coca-Cola 2005 som produktionschef och arbetade därefter som säljchef.

Sedan 2011 är hon försäljningsdirektör och ingår i företagsledningen. Anna har ansvar för en personalstyrka på 240 säljare

Sveriges chefsorganisation Ledarna vill lyfta unga kvinnliga chefer som har åstadkommit stora resultat och förändringar inom sina respektive verksamheter. För researchen och kvalitetssäkring av listan ansvarar talangpartnern NovaAgentum.

För ytterligare information och bilder , kontakta:
Anne Lindfeldt, Presschef Coca-Cola Sverige
Telefon: 070 648 71 24
E-post: alindfeldt@cokecce.com

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook