Först i Sverige med återförslutningsbar burk

Först i Sverige med återförslutningsbar burk

Coca-Cola Enterprises i Sverige och energidrycken Burn Blue Refresh är först ut på den svenska marknaden med en burk som går att återförsluta. Nu kan man släcka törsten, och sedan stänga burken.

Nu lanserar Burn en ny smakvariant i helt ny förpackningslösning på den Svenska marknaden. Den nya förpackningen har vunnit flera innovationspriser sedan lanseringen i Frankrike 2008, där den även vunnit priset ”Can of the year 2008”. I samband med den nya burken lanseras även

Burn Blue Refresh, med smak av äpple, kiwi och blå agave

Med den här burken utmärker sig Burn helt från de  andra energidryckerna i svensk handel. Vi är stolta att kunna fortsätta vår höga innovationstakt  inom förpackningar och i samband med nyheten

Burn Blue Refresh vill vi även fortsätta driva utvecklingen inom energisegmentet, säger Annika Tessler Höijer, marknadsansvarig för Burn.

Med hjälp av återförslutningsmekanismen som kan öppnas och stängas genom att den vrids, behöver inte konsumenten dricka upp hela förpackningen när den öppnats första gången utan kan spara drycken genom att återförsluta burken och konsumera resten senare utan att kvaliteten på produkten försämras.

- Burn Blue Refresh med smak av äpple, kiwi och blå agave är en energidryck framtagen för människor som vill få ut det mesta av dagen, uppleva allt som dagen har att erbjuda och även tillföra energi för att fortsätta tänja sina gränser, sätta nya mål och leva ut sin passion, avslutar Annika.

Lanseringen av Burn Blue Refresh, återförslutningsbar burk,  480cl, sker runt om i Sverige vecka 6.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lindfeldt, Presschef Coca-Cola Enterprises Sverige

Telefon: 070 - 648 71 24

E-post: alindfeldt@cokecce.com

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook

Hanna Thofelt Lindström

Presskontakt Kommunikationschef The Coca-Cola Company Sverige +46761180223