Coca-Cola light samarbetar med Sisters

Nu tar Coca- Cola light ytterligare ett steg in i modevärlden och inleder ett spännande samarbete med modekedjan Sisters.  I sommar åker Coca-Cola light på turné till Sisters butiker runt om i landet och från pop-up bars bjuder de kunderna på svalkande Coca-Cola light; den givna drycken och accessoaren för alla modemedvetna i sommarvärmen!

Under hösten kommer även samarbetet att ge flera fina erbjudanden och rabatter i butik.

- Det känns fantastiskt spännande att samarbeta med Coca-Cola light. Vi strävar efter att inspirera vår kund och tror att detta initiativ kommer att uppskattas av vår gemensamma målgrupp säger Maria Sjöstrand, marknadschef på Sisters.

- Mode är en viktig del i våra konsumenters liv och genom att samarbeta med Sisters både når och engagerar vi vår målgrupp för Coca-Cola light. Samarbetet med Sisters stämmer också väl överens med vår pågående ”Love it Light” kampanj i vilken tre modemedvetna tjejkompisar tar oss med på en lättsam och humorfylls upplevelse, säger Laiza Jivestad, Produktchef för Coca-Cola light.

Flera spännande aktiviteter är planerade framöver, så håll ögonen öppna och följ vårt samarbete med Sisters…

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lindfeldt, Presschef  Coca-Cola Enterprises Sverige

Telefon: 070 648 71 24 E-post: alindfeldt@cokecce.com

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook

Hanna Thofelt Lindström

Presskontakt Kommunikationschef The Coca-Cola Company Sverige +46761180223