Coca-Cola light presenterar en ny exklusiv kollektion för 2012

Coca-Cola light presenterar en ny exklusiv kollektion för 2012

Idag presenterar Coca-Cola light vad som kommer att bli ett av årets mest omtalade varumärkessamarbeten. Lanseringen av det spännande partnerskapet med den internationelle modeikonen Jean Paul Gaultier drar igång med glitter och glamour där de båda varumärkenas stilistiska och lättsamma personligheter kommer till liv.

Coca-Cola light har utnämnt den världsberömde modedesignern till Creative Director för varumärket under 2012. I den nya rollen kommer Jean Paul Gaultier att ge uttryck för sin magiska skaparanda genom ett flertal kreativa projekt, såsom att designa en kollektion flaskor med tillhörande reklamkampanj samt att personligen uppträda i en serie humoristiska kortfilmer vilka går under namnet – The Serial Designer.

NATT OCH DAG-KOLLEKTIONEN

Jean Paul Gaultier har kombinerat sitt unika stilspråk och humoristiska attityd i skapandet av den ultimata modeaccessoaren för 2012. Kollektionen med namnet ”Natt & Dag” är en hyllning till Gaultiers världsberömda designkreationer.

”Natt”-flaskan har en sexig touch av Rock Chick med ett korsettmotiv som påminner om Jean Paul Gaultiers modevisningar och den berömda konformade BH:n. Den provokativa flaskan är perfekt när mörkret faller– spetsmönstret framhäver den feminina siluetten hos den legendariska flaskformen och ger den begränsade upplagan av Coca-Cola light-flaskan en dramatisk känsla.

”Dag”-flaskan är inspirerad av Jean Paul Gaultiers ikoniska Breton-ränder och fångar hans lättsamma attityd. Den marint inspirerade blå och vita designen visar på en moderiktig romantisk vardagslook. Som pricken över i är den glänsande röda kapsylen en basker och en stjärntatuering hyllar Gaultiers seglarmusa.

”Natt & Dag”-flaskorna finns i nio länder runt om Europa från och med april 2012. I Sverige kommer endast burkar säljas med Gaultiers design från och med augusti 2012.

EXKLUSIV ” NATT & DAG”-SAMLARBOX

Jean Paul Gaultiers ”Natt & Dag”-flaskor för Coca- Cola light kommer även finnas samlade i en elegant samlarbox. Det exklusiva setet innehåller de specialdesignade ”Natt & Dag”-flaskorna samt även ett ikoniskt Coca-Cola light-glas i begränsad upplaga med Jean Paul Gaultiers legendariska blå och vita ränder.

LJUS, KAMERA, TAGNING…

JEAN PAUL GAULTIER SKAPAR MAGI…

Jean Paul Gaultier etablerar sin roll som Creative Director för Coca-Cola light genom att lansera en iögonfallande reklamkampanj. För att uppmärksamma Gaultiers designade ”Natt & Dag"-flaskor startar en kampanj för TV- reklam, print- och utomhusreklam i april 2012 runt om i hela Europa.

KAMPANJ UTOMHUS OCH I TRYCK

Genom att använda ”Natt & Dag"-temat i kampanjen får Gaultiers berömda kärlek till seglarränder, korsetter och unika tatueringar liv genom flaskdesignen. Den välkända fotografen Stephane Sednaoui, nära vän till Jean Paul Gaultier, har fångat den unika flaskdesignen till en samling uttrycksfulla bilder som presenterar samlingen på ett humoristiskt sätt.

En kvinnlig modell stylas i Gaultiers anda för att representera var och en av de två flaskorna. Genom en rolig och unik twist döljs modellernas ansikten bakom bilder av Jean Paul Gaultier. Varje humoristisk bild visar designern, klädd att representera antingen Natt- eller Dag-flaskan.

TV

En 10-sekunders TV- kampanj sätter ”Natt & Dag”- kollektionen i rampljuset. Flaskorna intar scenen och de specialdesignade mönstren lyfts fram i strålkastarljuset. För att spegla den nyligen lanserade kortfilmsserien ”The Serial Designer" med Jean Paul Gaultier i huvudrollen, visas flaskorna bakom ett scendraperi på ett glamoröst och dramatiskt sätt.

PRESSINFORMATION

För mer information, vänligen besök

Facebook.com/cocacolalight

För alla lokala pressförfrågningar, kontakta:

Marita Pettesson, Patriksson Communication

marita.pettersson@patrikssonpr.com

+46 (0)8 528 01 965

Anne Lindfeldt, Coca-Cola Enterprises Sverige

alindfeldt@cokecce.com

+46 (0)70 648 71 24

‘Coca-Cola light’ är ett registrerat varumärke av The Coca-Cola Company

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook