Coca-Cola höjer sommarvolymen – COKE STUDIO släpper ny musik

Coca-Cola höjer sommarvolymen – COKE STUDIO släpper ny musik

Med hjälp av musik vill Coca-Cola skapa magiska sommarupplevelser tillsammans med sina fans. Kampanjen ”Summer of Music” rullas ut över hela Europa och gästspelar på flera av sommarens hetaste festivaler och event. Som en del av detta gör COKE STUDIO comeback genom samarbeten med världsartister som NewJeans, Karol G och Peggy Gou.

Coca-Cola har ett långt musikarv, inte minst tack vare COKE STUDIO som har skapat nya musikupplevelser sedan 2008. Nu ska COKE STUDIO återigen ut på Europaturné och besöka några av Europas största festivaler, men vad vore en festivalsommar utan en lineup?

COKE STUDIO har många spännande artistsamarbeten planerade för sommaren som kommer avslöjas på löpande band. Först ut att presenteras är en välkänd trio av artister med fans från världens alla hörn; den sensationella K-pop-gruppen NewJeans, Grammy-vinnande artisten Karol G och den populära sydkoreanska Dj:n, sångerskan, låtskrivaren och producenten Peggy Gou. Artisterna kommer ge oförglömliga liveframträdanden, släppa ny exklusiv musik och på olika sätt komma närmare sina fans, var i världen de än är.

”Summer of Music” skapades då många unga idag känner en brist på gemenskap och en önskan att dela upplevelser med andra. För att uppfylla denna önskan kommer Coca-Cola och artister från COKE STUDIO att bjuda på musikupplevelser som fans sent kommer glömma. Coca-Cola kommer finnas på festivaler runtom i Europa, men ”Summer of Music” kan även upplevas digitalt för den som inte har möjligheten att vara på plats. Dessutom finns möjligheten att vinna festivalbiljetter till bland annat Coachella, Tomorrowland, Way Out West, Bayside och Homecoming genom att tävla i Coca-Cola-appen.

– Dagar på stranden, parkhäng, grillkvällar – allt blir bättre med musik! Med ”Summer of Music” vill vi skapa fler stunder att uppleva tillsammans med nära och kära, vare sig du är på plats på en festival, hänger hemma eller är ute i en park. Kanske är det en låt från Coke Studio eller vinsten av biljetter till Way Out West som får sätta ton på sommaren? säger Sara Andersson, varumärkeschef för The Coca-Cola Company i Sverige.

I Sverige kommer COKE STUDIO dyka upp på Bayside i Helsingborg 12–13 juli, Way Out West i Göteborg 8–10 augusti och avslutas på festivalen Homecoming 30–31 augusti i Uppsala. Bland annat kommer COKE STUDIO anordna Meet & Greets med några av Sveriges största artister och profiler: Peg Parnevik hittar man på Bayside och under Way Out West kommer fans få möjligheten att träffa Anis Don Demina och Behrouz Badreh. Andra svenska artister som Coca-Cola kommer samarbeta med i sommar är Theo (fd Theoz), Amanda Winberg, Bell och Marcus & Martinus.

– Det ska bli så kul att få göra ännu en turné med COKE STUDIO i sommar och extra roligt att få besöka två nya festivaler tillsammans med klassikern Way Out West. Alla borde uppleva festivalkänslan någon gång i livet, så om du inte redan har gjort det så är denna sommar ett perfekt tillfälle. Och vad passar bättre vid soligt väder, mycket människor och dans än en iskall Coca-Cola Zero, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef för The Coca-Cola Company i Sverige.

Håll utkik i Coke-appen för mer information om alla happenings på COKE STUDIO under sommarens festivaler.