Coca-Cola firar tacotraditionen – släpper jingel med popstjärnan LIAMOO

Coca-Cola firar tacotraditionen – släpper jingel med popstjärnan LIAMOO

Tacofredag tillsammans med ett glas Coca-Cola hör till vanligheterna för många runtom i Sverige. Inte minst för en av Sveriges stora popstjärnor, LIAMOO, som spelat in en ny låt inspirerad av svenskarnas kärlek till tacos. Men inte nog med det! Under hösten tävlar Coca-Cola ut två stora priser till tacoälskare. Vinn en resa för hela familjen till Mexiko, eller låt Mexiko komma till dig med ett hembesök från Coca-Cola Taco Truck som bjuder på en maxad upplevelse med mat, dryck och musik för nära och kära.

För den som inte kan få nog av tacos anordnar Coca-Cola en tävling med två spännande priser i potten. Förstapriset är en resa för hela familjen till tacosens hemland – Mexiko, Cancún. Andrapriset är en minnesvärd tacoupplevelse på hemmaplan. Då rullar Coca-Cola Taco Truck hem till er för en magisk tacokväll med iskall Coca-Cola att njuta av tillsammans med familj och vänner. För att sätta guldkant på kvällen kommer LIAMOO och har en privat konsert. Att delta i tävlingen är enkelt: köp Coca-Cola, hitta koden under korken, ladda hem Coca-Cola appen och ange koden.

– Tacokvällen är en älskad svensk familjetradition som ofta paras ihop med ett glas Coca-Cola. Därför var det en självklarhet för oss att skapa oförglömliga upplevelser för alla tacoälskare där ute. En lycklig vinnare med familj får besöka tacosens hemland, men för oss var det lika viktigt att fira traditionen på hemmaplan genom att ta Mexiko hem till en vinnare för en unik all-inclusive tacoupplevelse med vår Coca-Cola Taco Truck, säger Sara Andersson, varumärkeschef för Coca-Cola i Sverige.

För att sätta ton på tacofesten har en av Sveriges mest älskade artister, LIAMOO, skapat en jingel som för tankarna till Mexiko och får en att sukta efter tacos och Coca-Cola. Den nya tacojingeln kommer höras på sociala medier, i butik och inte minst dånandes ut ur den Coca-Cola Taco Truck som turnerar runt i Storstockholm från slutet av september till slutet av oktober för att bjuda på tacos och Coca-Cola.

– Jag har alltid älskat tacos och en tacomiddag är ett av de bästa sätten att umgås på med dina nära och kära. Det är så härligt när man är med familjen och alla skickar skålar fram och tillbaka, ropar över bordet och försöker få ihop sin överfulla tortilla. Det är den gemenskapen och glädjen jag ville få fram i jingeln, säger LIAMOO.

Tävlingen är öppen för svenska medborgare över 18 år. Kampanjtiden för ”En Magisk Kväll med Coca-Cola” pågår till och med den 1 oktober och kampanjtiden för en resa till Cancún, Mexico pågår till och med den 31 oktober. Koderna hittar du under korken på samtliga Coca-Cola flaskor, exklusive Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri. För att var med i tävlingen om en resa till Mexiko krävs registrering av minst tre koder och för att tävla om ett hembesök av Coca-Cola Taco Truck krävs registrering av minst två koder. Fullständiga tävlingsvillkor hittar du här och i Coca‑Colas app.

Info om LIAMOO:
Med över 200 miljoner streams på Spotify och flertal stora radiohits är LIAMOO en etablerad artist och talangfull låtskrivare och producent. Sedan sitt stora genombrott som Idol-vinnare 2016 har han kontinuerligt levererat musik av hög kvalitet, samarbetat med framstående artister och låtskrivare, och imponerat i Melodifestivalen med bidrag som alla gånger gått direkt till final. Under sommaren var han aktuell med Sveriges Officiella OS-låt ”Hjärtan” samt med nya singeln ”Before The Night Is Over” som släpptes 23 augusti.

Hanna Thofelt Lindström

Presskontakt Kommunikationschef The Coca-Cola Company Sverige +46761180223