A storm is coming – nu lanseras Reign Storm i Sverige

A storm is coming – nu lanseras Reign Storm i Sverige

Som en av de två första marknaderna i Europa lanseras nu den nya energidrycken Reign Storm i Sverige. Reign Storm är en naturlig energidryck som passar konsumenter med en aktiv och hälsosam livsstil.

En storm är på väg. Sverige är tillsammans med Storbritannien först i Europa att lansera den nya energidrycken Reign Storm. Reign Storm, som redan lanserats i USA, är en energidryck med smaken i centrum, den innehåller växtbaserat koffein, naturliga färg- och smakämnen, inget tillsatt socker eller konserveringsmedel.

Dessutom innehåller den sju vitaminer, biotin och zink som ger fördelar som ökad koncentration, bidrar till ett normalt fungerande immunsystem och metabolism samt stärker hud- och hårhälsan. Reign Storm är vegansk och erbjuds i en attraktiv burkstorlek på 355 ml.

– Det känns otroligt spännande att äntligen kunna erbjuda Reign Storm i Sverige. Med uppfriskande smaker och attraktiv förpackning både i storlek och design kompletterar vi vårt erbjudande och får möjlighet att nå nya målgrupper, säger Christina Arnell, marknadschef varumärke och aktivering på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige

Reign Storm finns tillgänglig i tre fantastiska smaker: Valencia Orange, Peach Nectarine och Kiwi Blend. I ett första steg kommer den att finnas tillgänglig exklusivt hos 7-Eleven och Pressbyrån från och med början av sommaren. I höst breddas lanseringen till att omfatta fler försäljningsställen över hela landet.

När lanseringskampanjen startar i sommar kommer den bland annat att innehålla sampling, PR-aktivering, kampanjer i sociala medier och influencersamarbeten.