Skräpplocking startskott på nytt projekt för ökad medvetenhet om resurser

Skräpplocking startskott på nytt projekt för ökad medvetenhet om resurser

13 juni samlades 120volontärer från Coca-Cola Europacific Partners, Stena Recycling, Rena Mälaren,KSSS och Håll Sverige Rent för att tillsammans samla skräp på land och ivattnet vid Djurgården i Stockholm.

Totalt samlades över4 ton skräp in. Bland det som samlades in fanns 100 kg däck, 80 kgbilbatterier och tre elsparkcyklar ur vattnet, och dessutom plockades 100 skräppåsar påland.

Detta varstartskottet för Coca-Cola i Sveriges gemensamma projekt med Stena Recyclingoch KSSS där vi vill verka för en ökad medvetenhet om och bättre hantering avvåra gemensamma resurser. Det skräp som slängs i vatten och på land bådeförstör vår natur och hade kunna få ett längre liv om det återvunnits på rättsätt. Det är tillsammans kan vi göra skillnad!

Nu kommer RenaMälaren göra en konstinstallation av det insamlade skräpet, för att belysa frågan.Installationen kommer ligga i Wasahamnen under Gotland Runt som arrangeras av KSSS och äger rum 30 juni till 6 juli. Coca-Cola i Svergie är sedan tidigare huvudpartner till KSSS och Gotland Runt.

Här finns en film från skräpplockningen den 13 juni.