Cityflygplatsen i Göteborg redovisar rekordsiffror

.. Från tretton tusen till över en halv miljon resenärer på knappt fem år! Göteborg City Airport har senaste åren haft en anmärkningsvärd utveckling. Lågprisflyget genom Ryanair gjorde att flygplatsen även förra året ökade antalet passagerare, nu med ca 15%. 503.304 passagerare reste totalt under 2005 till och från Göteborg City Airport. – Inte dåligt för en flygplats, som bara för några år sedan var nedläggningshotad, säger flygplatsbolagets VD Göran L:son Hall i ett uttalande. – Vi har befäst vår ställning som ett viktigt komplement till Landvetter Flygplats och bidrar till en positiv utveckling av turism och näringsliv i regionen. Framtiden ser också ljus ut för flygplatsen. Västsvenskarna kan glädjas åt två nya linjer med lågprisflyg. Germanwings inleder trafik till Köln/Bonn från 26 mars och Ryanair utökar sitt linjenät med Dublin från 25 april. – Vi ligger i förhandlingar också med andra flygbolag och hoppas snart kunna tillkännage ytterligare, spännande destinationer, berättar Göran L:son Hall. Göteborg City Airport som är Sveriges åttonde största flygplats, ägs av Göteborgs Kommun, Luftfartsverket och AB Volvo. För vidare information, kontakta: Göran L:son Hall, VD, 031-92 72 31, goran@goteborgairport.se Carl-Magnus Hedin, informationschef, 0708-290 001, cmh@goteborgairport.se