Sveriges största blogg om IT - går upp i molnet

De flesta som har ett intresse av IT eller teknik har besökt Tommy k Johanssons blogg på blogg.tkj.se. Tommy, med sina nästan 10 000 dagliga besökare, är Sveriges ledande IT-blogg och skriver intressanta artiklar mer än en gång om dagen. Dessa artiklar kommenteras flitigt och Tommy har dessutom några av de mest engagerade besökarna.

Fr o m den gångna veckan  utnyttjar Tommy även den senaste tekniken genom att hans blogg driftas i molnet av Sveriges enda äkta cloud computingtjänst – City Cloud.

City Cloud är en cloud computingtjänst som erbjuder  flexibilitet  och skalbarhet till ett pris som inte kan matchas via dedikerade serverlösningar. Bloggen utnyttjar både flexibiliteten i att snabbt kunna skapa servrar samt vid behov kunna öka den serverkraft i de existerande servrarna som driver bloggen.

- Efter bra tillväxt under senaste året har jag fått erfara begränsningarna med en delad server på mitt tidigare webbhotell. Ett ständigt ökat behov av serverkraft skapade problem och helt enkelt för mycket nertid. Jag var tvungen att se mig om efter en lösning där jag kan fortsätta växa utan begränsningar, säger Tommy k Johansson.

- Förutom att jag generellt har haft bra kontakt och erfarenhet av City Network som driftsföretag så känns det mycket naturligt att använda deras tjänst City Cloud. Jag skriver om IT och vill ligga i framkant och City Cloud är Sveriges enda äkta cloud computingtjänst. Detta utöver faktumet att min blogg helt enkelt kräver mer idag – och då framförallt skalbarhet – är City Cloud  därför perfekt för mig, säger Tommy k Johansson.

- Det är förstås mycket roligt att Tommy väljer City Network som leverantör. Vår tjänst City Cloud är en ypperlig lösning för att hantera tillväxten och de toppar i trafik som Tommys blogg har.  Vi har länge följt Tommy och varit trogna läsare av bloggen. Att nu få vara del av Sveriges mest lästa IT-blogg gör det än mer roligt, säger City Networks styrelseordförande, Johan Christenson.

Samarbetet mellan City Network och Tommy k Johansson förväntas utvecklas där även andra satsningar från Tommy kommer driftas av City Network och tjänsten City Cloud.

Om Sveriges största IT blogg

Tommy bloggar om allt inom IT. Han ger råd och tips och förklarar på enkelt sett det som kan kännas svårt. Tommys blogg är en av Sveriges största bloggar om IT med knappt 10000 besökare dagligen. Han skriver flera inlägg varje dag. Mer information om Sveriges största IT-blogg hittar du på http://blogg.tkj.se.

Om City Cloud

City Cloud är Sveriges första och idag enda äkta drift i molnettjänst. Du betalar per timme för det du använder och kan sätta upp en hel IT miljö på bara några minuter. Flera plattformar är tillgängliga och du skalar upp och ner i kraften av den hårdvara du vill använda. Priser börjar från 18,5 öre per timme. Med första servern inkluderas även domänhantering och drift av e-post för den som det önskar. Mer information om City Cloud finner du på www.citycloud.se. Mer information om City Network som driver tjänsten City Cloud finner du på www.citynetwork.se. För mer information skriv till Tommy k Johansson på tkjohansson(at)gmail.com eller Johan Christenson på johan(at)citynetwork.se