Stora prissänkningar i Sveriges största molntjänst City Cloud

Stora prissänkningar i Sveriges största molntjänst City Cloud

City Cloud har gått igenom stora förändringar under de senaste 6 månaderna. Vi släppte ett stort antal nya, och större, hårdvaruprofiler för att säkerställa att våra användare kan utnyttja kraften i sina virtuella servrar på ett bättre sätt. Vår nya kontrollpanel kombinerar avancerad funktionalitet med ett lättanvänt gränssnitt och ett antal nya funktioner. Utöver allt detta öppnade vi en ny City Cloud-nod i Stockholm under maj månad i BETA. Plötsligt kunde våra användare skapa applikationer och tjänster med geografisk redundans.

Vi lyssnar ständigt på våra kunder och deras önskemål i vår jakt på perfektion. City Cloud-noden i Stockholm har varit igång ett antal månader nu och vi är väldigt glada över att kunna göra en definitiv release idag. Det här pressmeddelandet är en inbjudan till alla som behöver en molntjänstleverantör som bryr sig och förstår dina behov. Allt från fantastisk support till redundans över flera serverhallar. Att skapa geografiskt redundanta tjänster har aldrig varit enklare och vi bjuder in er alla att testa. Kontakta mig på johan(a)citynetwork.se för en kostnadsfri provperiod, säger Johan Christenson, VD på City Network.

Från planeringsstadiet och fram till utförandet har installationen av vår nod i Stockholm varit en smidig process. Som med alla nya tjänster behöver allt testas och finjusteras men nu är vi färdiga. Förutom stora fördelar för våra kunder har projektet gett våra tekniker erfarenhet och vana. Vi har nu personal redo att installera nya City Cloud-noder runt om i världen på bara några veckor, närhelst vi vill, säger Magnus Bergman, CTO på City Network.

Med över 20 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotell, drift i molnet och dedikerade servrar. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du påwww.citynetwork.se.