Ny tjänst - Billigaste domännamnen i Sverige enligt IIS (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)

City Network släpper idag en ny tjänst på domänvaruhuset.se. Den har Sveriges bästa priser på .se domäner enligt IIS då den håller City Network normala priser för både .se och .com domäner. Det finns mycket att tjäna för de som använder flera domännamn.

Tjänsten förenklar dramatiskt något som kan vara relativt krångligt. Du får snabbt och mycket enkelt en överblick på alla de namn du kan tänkas vilja registrera. Domänvaruhuset stödjer alla de större vanliga toppdomänerna vilket innebär att du bara behöver gå till ett ställe för dina domänbehov.

En .se domän (utan något tvång att beställa andra tjänster som t ex webbhotell) kostar endast 74 kr inkl moms (59.20 kr exkl. moms). Andra året kostar 99 kr inklusive moms. Att registrera en .com-domän kostar 44 kr inkl moms årligen. Även en .eu-domän går för samma pris, 44 kr inkl moms årligen. Med detta ingår även 10 e-post konton, utan extra kostnad, för den som bara vill använda sin domän för e-post.

• Det har blivit mer och mer nödvändigt för främst företagen att noga tänka igenomsina domännamn. Vi har länge velat se en tjänst som klart snabbare och enklare ger överblick utan att för den delen ta ut hutlösa priser, berättar Anders Christenson, vd för City Network, ett av Sveriges ledande webbhotell.
  • Först och främst måste man naturligtvis ha sitt företagsnamn som domännamn. Men sedan kan det vara lämpligt att titta på olika närliggande namn, det kan t ex vara vanliga felstavningar, som skrives in i sökmotorerna, anser Anders Christenson. Det kan också vara nya vinklingar på domännamn. Vanligt idag är att man t ex använder sig ordet "min" eller "my" framför namnen. Dessutom används engelska ord flitigt i det svenska språket numera. Även nya toppdomäner kommer till och det gäller att man är med och skyddar sitt namn.
  • Vi får inte glömma att om man har ett å, ä eller ö i sitt domännamn måste man naturligtvis även registrera detta, påpekar Anders Christenson.

Domänvaruhuset.se - tjänsten för dig som önskar enkelhet och prisvärdhet inom domännamn.

Med över 10000 kunder runtom i hela Sverige är City Network en av de absolut ledande webbhotellen. Vi driftar allt från enklare hemsidor till stora system om hundratals servrar där vi som experter hjälper med redundans, säkerhet och prestanda. Vi hanterar dagligen fler än 1 miljon e-post meddelanden som skickas av våra kunder. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För mer information ring Anders Christenson, VD, 0733-312132 - anders(at)citynetwork.se