Mediaföretaget Spotlife väljer City Network

Mediaföretaget Spotlife väljer City Network

Spotlife är ett exklusivt bloggnätverk i Sverige som fokuserar på att hjälpa bloggare med sin mediaprofilering. Med över 15000 anslutna bloggare, med bland annat Isabella Löwengrip (blondinbella.se) och Cimon Lundberg (Colin Magazine, colin.se) i spetsen, täcker nätverket in en stor del av Sveriges bloggare, både kommersiella och privata. City Network kliver in som ny leverantör av Spotlifes underliggande serversystem med start under April månad.

Vi visste redan från början att City Network är en oerhört kompetent leverantör av driftstjänster. Under den senaste månaden har vi tillsammans hittat en lösning som passar oss utmärkt och som låter oss växa obehindrat. Detta är speciellt viktigt för våra expansionsplaner och våra befintliga partners i form av 15000 enskilda bloggare runt om i Sverige, säger Aram Fili, VD på Spotlife

Som entreprenör är det oerhört viktigt för mig att alltid försöka jobba med företag som är flexibla och som är villiga att både hjälpa till och finnas där när man behöver dem. Efter att ha fört dialog med en rad olika leverantörer stod City Network kvar som det självklara valet för Spotlife och vi är väldigt glada över vårt samarbete, säger Isabella Löwengrip, delägare av Spotlife.

Vi är både stolta och glada över att valet föll på oss. Spotlife är i behov av en modern driftslösning från dedicerad miljö till servrar i molnet. Kombinationen är attraktiv både i form av flexibilitet och kostnadsbild. Vi ser fram emot att jobba nära Spotlife och vara en del i deras framtida tillväxt, säger Johan Christenson, VD på City Network.

Om Spotlife

Spotlfe är ett exklusivt bloggnätverk och mediaföretag som inriktar sig på bloggar och deras profiliering på Internet. Med ett nätverk bestående av ca 15000 individuella bloggar har Spotlife ett av Sveriges största bloggnätverk. I nätverket finns både en rad kända bloggare men även nybörjare som tillsammans med kompetenta och kunniga redaktörer samarbetar för att hjälpa och lyfta hela bloggnätverket i den Svenska bloggosfären. Mer information om Spotlife hittar du på www.spotlife.se.