Europas ledande leverantör av infrastrukturtjänster säkrar sin fortsatta expansion

City Network utökar sitt samarbete med Interxion i London och Frankfurt för att säkra expansionen av infrastrukturtjänsten City Cloud i Europa.

STOCKHOLM, 23:e september 2014 - CITY NETWORK, en ledande leverantör av infrastrukturtjänster och Interxion, en av Europas ledande leverantörer av moln- och operatörsneutrala datacenter, meddelar idag att City Network utökar sin närvaro hos Interxion i London och Frankfurt som ett led i att säkra infrastrukturtjänsten City Clouds fortsatta tillväxt.

City Cloud är en säker, skalbar och redundant molntjänst för infrastruktur som används av allt från små och medelstora företag till multinationella -och statliga organisationer. Huserat i flera datacenter runt om i Europa är infrastrukturtjänsten City Cloud en av de ledande inom segmentet IaaS (Infrastructure as a Service).

Neutralitet och fokus på kvalitet var de främsta orsakerna till valet av Interxions Europeiska datacenters. "Att bygga och underhålla serverhallar som håller den höga kvalitet som våra tjänster kräver, på flera platser runt om i Europa, är långt ifrån enkelt men något som Interxion idag är överlägset bäst på. Genom att dessutom erbjuda en infrastruktur som inte är bunden till en eller flera specifika operatörer ökar de flexibiliteten och valmöjligheten både för oss och våra kunder," förklarar Johan Christenson, VD på City Network. "Interxions serverhallar runt om i Europa möter internationellt erkända standarder såsom ISO 27001 för informationssäkerhet och ISO 9001 för kvalitetssäkring, vilket också var viktiga faktorer för oss."

Med en redan befintlig närvaro hos Interxion i Stockholm har City Network nu utökat sin räckvidd genom att slå upp portarna i London och Frankfurt. Framtida lanseringar i Paris och Madrid kommer bli en del av nästa viktiga fas.

Jelle Frank van der Zwet, Marknadschef Cloud hos Interxion Manager lägger till, “Med City Cloud på plats i våra serverhallar i Stockholm och London kunde vi enkelt skala vidare och hjälpa dem att erbjuda en ännu bredare Europeisk närvaro utan att göra avkall på de höga krav som både City Network och deras kunder ställer på datalagring. Genom sin närvaro i våra datacenter förstärker City Cloud även Interxions molncommunity genom förbättrad konnektivitet och täckning"

Om Interxion

Interxion (NYSE: INXN) är en ledande leverantör av moln- och operatörsneutral co-location i Europa och levererar datacentertjänster till en lång rad kunder genom 37 datacenter i 11 europeiska länder. Interxions enhetliga och energieffektiva datacenter erbjuder kunderna omfattande säkerhet och tillgänglighet för verksamhetskritiska applikationer. Genom fler än 500 fasta och mobila operatörer, internetleverantörer samt 20 knutpunkter för Internet har Interxion skapat moln-, finans- och konnektivitetsnav som främjar växande kundgemenskaper. Företagets nordiska datacenter finns i Stockholm och Köpenhamn. För mer information, besök www.interxion.se