City Network tar webbhotellsbranschen till nya höjder

City Network tar webbhotellsbranschen till nya höjder

Webbhotellspaketen har länge driftats i tekniska miljöer som inte inbjuder till den redundans och kapacitet som många önskar. Idag lanserar City Network en helt ny plattform som erbjuder det senaste inom virtualisering och är klustrad för bästa redundans och prestanda. Kombinationen med en enkel och extremt kraftfull kontrollpanel och ny kapacitet sätter det en ny standard för webbhotell i Sverige.

Med den nya plattformen sker också ett antal andra förbättrningar. City Networks webbhotellspaket får både ny funktionalitet och förbättrad kapacitet. Kunder kan till exempel med ett enkelt klick gå mellan Linux eller Windows och på ett helt annat sätt utnyttja webben till sin fördel.

• Med ny avancerad webbmail , delad kalender och helt nya gränser som tex 250 GB utrymme och 5000 GB trafik har vi ett paket för alla - vare sig de är stora eller små. Många betalar idag stora pengar bara för sin maildrift och med 1000 konton som ingår är värdet i vårt webbhotell-erbjudande extremt, säger VD, Anders Christenson.

• Plattformen som lanseras sätter en helt ny standard på så många sätt. Det sträcker sig från funktionalitet till redundans och kommer ge våra kunder helt nya möjligheter. Med ny hemsida tar vi också ytterligare ett steg mot att införa enkelhet från beställning till leverans, säger VD , Anders Christenson.

För att dessutom förbättra kommunikationenen med kunder införs chatsupport direkt från hemsidan. Det gör att man kan välja att chatta, ringa eller skicka e-post för support eller säljhjälp.

Plattformen har tagits fram i samarbete med Atomia, Wmware och Dell. För mer nyheter och detaljer läs gärna vår blogg på www.citynetwork.se/blogg.