City Network lanseras I Argentina

City Network har länge varit en av de billigaste registrarerna av domännamn i både Sverige och Europa. Det gäller såväl generiska domäner som .com och .net men också landsspecifika domäner som Argentinas .com.ar. Även i Sydamerika kommer många av våra domäner erbjudas till under inköpspris. Medan den avancerade hanteringen av domäner och webbutrymme tilltalar privatpersoner och mindre företag erbjuder vi även Cloud Computing och dedikerade servermiljöer för större organisationer.

City Networks satsning i Argentina leds av Nicolas Lamanna. Nicolas främsta arbetsuppgifter, från kontoret i Buenos Aires, blir att tillhandahålla support och kommunicera med våra spansktalande kunder.

Argentina behöver en ny aktör som kan leverera drift av högsta kvalitet till rimliga priser. Vi har hittills haft priser som oftast ligger högre än de i Europa dock inte med samma kvalitet och funktionalitet. Kombinationen av utmärkt domänhantering och webbhotell av yttersta kvalitet gör oss till ett av de mest intressanta valen på den Argentinska marknaden. Det finns i dagsläget ingen leverantör som tillhandahåller en klustrad och lastbalanserad webbhotellsmiljö med den funktionalitet som vi kan erbjuda säger Nicolas Lamanna, ansvarig för City Network i Argentina.

Sydamerika är en extremt intressant marknad för oss. Driftstjänster av olika slag utvecklas väldigt snabbt och vi kommer definitivt att se stora förändringar och förbättringar under de närmaste åren, både lokalt och globalt. I vår ständiga strävan att vara marknadsledande vill vi vara redo att ta en stor del av marknaden. Utöver marknadsandelar tror vi att vi kan vara en aktör som är med och introducerar ny teknologi i Sydamerika, något som gynnar många säger Johan Christenson, styrelseordförande.

Den Spanska versionen av City Network finns tillgänglig på www.citynetworkhosting.com.ar och vårt erbjudande inom Cloud Computing, City Cloud, finns på www.citycloud.com.ar

Med fler än 10 000 kunder runt om i Europa är City Network en av Europas ledande leverantörer av driftstjänster. Huvudtjänster inkluderar både publika och privata moln, dedikerade miljöer, delad hosting sk. Webbhotell samt domäntjänster. City Network erbjuder även backup tjänster via www.onlinebackup.sewww.onlinebackup.io. City Cloud är ett varumärke som ägs av City Network, mer information finns på www.citycloud.sewww.citycloud.eu. Mer information om City Network finns på www.citynetwork.sewww.citynetworkhosting.com.

För mer information, kontakta: Johan Christenson, styrelseordförande, City Network Hosting - E-mail johan ( at ) citynetwork.se