City Network fortsätter att expandera och öppnar nu kontor i Stockholm

City Network fortsätter att växa och har nu hittat sig fram till huvudstaden. Kontoret på Östermalm slog upp portarna för bara några dagar sedan och är nu bas för företagets nya Skandinaviska säljchef, Max Ansbro.

Kontoret i Stockholm kommer att bli City Networks nya, Skandinaviska säljkontor och husera fler än 10 anställda för att bättre ta hand om och existerande kunder i området men också förbättra möjligheten att träffa nya. Då City Network redan har två serverhallar i Stockholm kommer teknisk personal också att anställas.

Företagsledningen har alltid varit oerhört stolta över att driva och styra City Network från Karlskrona, Sveriges Telecomcity som är hem till några av Europas största Telecomföretag.

Johan Christenson, VD på City Network försäkrar att det nya kontoret i Stockholm inte på något sätt kommer påverka varken verksamheten eller anställningarna på huvudkontoret i Karlskrona. Karlskrona kommer även fortsättningsvis vara City Networks huvudkontor. Vi säkerställer att vi finns tillgängliga för våra kunder för att på så sätt hjälpa dem bättre genom att vara nära till hands. Att ha en närvaro i Stockholm ger oss generellt sett bättre möjligheter att utveckla marknaden och tar oss även närmare den Europeiska marknad vi kontinuerligt jobbar mot, säger Johan.

Bara det faktum att City Network har gjort den här enorma resan är inspirerande och att få vara med och lyfta det här företaget till en helt ny nivå är ett fantastiskt erbjudande. Skandinavien och Sverige i synnerhet visar vägen inom molntjänster och det är verkligen spännande att få vara med och forma en så pass snabbt växande bransch, säger Max Ansbro, Säljchef på City Network.

Jag är oerhört spänd på att komma igång och arbeta. Så snart jag har kommit in i mina rutiner blir min första prioritet att bygga det team som ska ta plats här på kontoret i Stockholm. Det här kommer att bli ett spännande år för både företaget och för mig personligen, säger han.

Med över 20 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotell, drift i molnet och dedikerade servrar. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du påwww.citynetwork.se.