City Network delar ut servrar på Catwalk och Devcon

City Network delar ut servrar på Catwalk och Devcon

Den mobila branschens utveckling rusar framåt i ett rasande tempo. Det ställer särskilda krav på de som och utvecklar vad som kan vara en av de snabbaste växande segment under 2010-talet. Catwalk och Devcon är två mycket uppskattade event från TelecomCity där  Catwalk till största delen handlar om mobila affärer medan Devcon uteslutande handlar om utveckling inom mobilt och web. City Network driftar och underhåller många av dessa ledande tjänster och företag inom mobilt.

City Network deltar i årets konferens både som utställare och genom ett föredrag där du har chansen att lära dig mer om oss och våra hosting-lösningar. Vi berättar också om hur du kommer igång med cloud computing på bara 10 minuter och hur ditt företag kan ta några enkla steg mot förbättrad effektivitet och ekonomi.

- Det är förstås en passande publik för våra tjänster på både Catwalk och Devcon. Det ligger i vår strategi att växa kraftigt i södra sverige. Till dags datum är en stor majoritet av våra kunder i storstadsregionerna och vi tror det finns många fler som har behov av cloud computing , säger styelseordförande, Johan Christenson.

- De mindre företagen anammar cloud computing tidigt. De större har många gånger inte kommit igång. Vi hoppas ändra det och bland annat får alla deltagare tillgång till fria servrar i molnet. Ett roligt sätt för oss att introducera ”cloud computing” till en bredare massa även i södra Sverige, säger , Johan Christenson.

Är du intresserad att träffa City Network Hosting på Catwalk och Devcon så går det av stapeln den 22:a och 23:e september. Du finner oss i Scandic Hotells lokaler vid fisktorget i Karlskrona.

Med över 10 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen och tillhandahåller domänsöktjänsten domänvaruhuset.se. www.box.se och www.onlinebackup.se är City Network-varumärken. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing – www.citycloud.se (Europeisk version på www.citycloud.eu). City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Christenson, Styrelseordförande, City Network Hosing AB – Epost johan(@)citynetwork.se