City Cloud uppgraderas – än bättre prestanda i molnet

City Cloud är Sveriges ledande och största cloud computingtjänst (IaaS) med fler än 500 svenska företagskunder som valt att helt eller delvis drifta sin IT-infrastruktur i molnet. City Cloud tar nu ytterligare steg för att förbättra sina tjänster genom att uppgradera underliggande mjukvaror och skapa ännu bättre prestanda och förbättrad funktionalitet.

Enligt det oberoende analysföretaget Cloud Harmony, som jämför prestanda hos de ca 20 ledande leverantörerna av cloud computingtjänster,  är City Cloud så mycket som två till tre  gånger snabbare än Amazon EC2 och Rackspace vid test av vanliga uppgifter som att ladda hem filer. Detta ger kunder i Sverige en bättre upplevelse för de tjänster som levereras från City Cloud jämfört med utländska konkurrenter. Det påverkar självklart också ekonomin då du får mer kraft för samma peng.

- I varje mogen marknad är prestanda ett av de viktigaste kriterierna vid val av cloud computing-leverantör. Vi har med City Cloud investerat åtskilligt i att såväl stabilitet som prestanda ska vara i toppklass. Den senaste tidens utveckling har gett oss bättre kontroll bakom kulisserna för att skala så effektivt som möjligt utan att prestandan påverkas negativt ens vid högre last. Denna uppgradering ger många infrastrukturförbättringar, säger styrelseordförande Johan Christenson.

- Cloud Harmony är ett företag som ger en klarare bild av hur det ligger till bland de olika leverantörerna. Speciellt för svenska företag är det intressant att jämföra svenska leverantörer med utländska. Det är ofta uppenbart att en svensk leverantör har bättre svarstider men det är inte lika uppenbart hur pass bra övriga prestanda är. Cloud Harmony ger insikt och vi är förstås mycket nöjda att få bekräftat det många av våra kunder redan sagt. Vår senaste uppdatering ger ännu bättre prestanda och vårt jobb slutar förstås inte här, säger Johan Christenson.

Du kan själv prova ett antal prestandatester genom att gå direkt till cloudharmony.com. Med tiden kommer fler typer av City Clouds virtuella servrar läggas till.

Med över 10 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing – www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Christenson, Styrelseordförande, City Network Hosting AB – Epost johan (at) citynetwork.se