Brottsförebyggande rådet väljer City Network som webhosting-leverantör

Brottsförebyggande rådet väljer City Network som webhosting-leverantör

Under våren har Brottsförebyggande rådet, Brå, genomfört en upphandling av hostingtjänster för sina webbplatser. City Network var med och lämnade anbud och stod som slutgiltigt val när den vinnande leverantören presenterades under början av juni. Brå avser att lägga sin hosting, för de webbplatser som myndigheten ansvarar för, hos City Network.

Alla Svenska myndigheter strävar efter att vara så tillgängliga som möjligt och att tillgängliggöra stora delar av samhällsviktig information på Internet. Efter ett hektiskt arbete med att jämföra alla leverantörer som lämnat anbud till oss hittade vi till slut rätt bolag för jobbet i City Network. Som en av Sveriges största leverantörer av drifttjänster och med en bred produktportfölj är vi övertygade om att City Network har vad som krävs för att säkra hosting av våra webbplatser och dessutom till ett attraktivt pris, säger Mikael Hänström, Biträdande enhetschef på Brottsförebyggande rådet

Vi är väldigt glada över att Brå valde oss som leverantör. Vi är en komplett leverantör av drifttjänster och det faktum att ytterligare en Svensk myndighet väljer oss är ett kvitto på att vår strategi om att kombinera både dedikerade miljöer och Sveriges ledande molntjänst för servrar och lagring är mycket attraktivt. Vi kan ta hand om allt från privatpersoner till myndigheter och multinationella företag, det är en av våra stora styrkor, säger Johan Christenson, VD på City Network

Om Brå

Brå är ett centrum för forsknings- och utvecklingsverksamhet inom rättsväsendet. Rättsväsendet består av myndigheter som polisen, åklagarna, domstolarna och kriminalvården. En viktig utgångspunkt för den svenska kriminalpolitiken är att arbeta för att förhindra att brott sker. Brå är en myndighet som verkar för att brottsligheten minskar och tryggheten ökar i samhället genom att ta fram fakta och sprida kunskap om brottslighet och brottsförebyggande arbete. Brå producerar även den officiella kriminalstatistiken, utvärderar reformer, bedriver forskning för att ta fram ny kunskap och stödjer lokalt brottsförebyggande arbete. Brå arbetar på uppdrag av Sveriges regering och ofta i samverkan med andra myndigheter och organisationer.

Brå har ca 85 anställda. Mer information om myndigheten finns på hemsidan www.bra.se

Med över 20 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotell, drift i molnet och dedikerade servrar. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du påwww.citynetwork.se.