Box Hosting blir City Network Hosting

Box Hosting är en ledande aktör inom webbhotell och domäntjänster. Box hosting har sedan 2004 varit ett helägt dotterbolag till City Network Hosting AB med fokus på privatmarknaden. City Network Hosting har fokuserat på företagsmarknaden, men nu kombineras alltså dessa erbjudanden under gemensam flagg.

Mycket har hänt på webbhotellsmarknaden under de senaste åren. Bland annat har många av de gränser och skillnader som funnits mellan företagserbjudanden och privaterbjudanden suddats ut. Idag ingår generellt så pass mycket utrymme och bandbredd att ett webbhotellspaket lätt kan passa alla. De flesta företag som idag säljer mer än ett paket skulle till stor del kunna konsolidera och förenkla för marknaden.

Att att ha två liknande erbjudanden under två varumärken stämmer inte längre överens med vår strategi. Vi kan göra det enklare, erbjuda mer under ett tak och på så sätt göra det både bättre och mer prisvärt för våra kunder. Sedan lanseringen av vår cloud computing-tjänst City Cloud går vi dessutom mer och mer mot en modell där man bara betalar för den mängd tjänster och kraft man använder. Denna modell blir nu möjlig att använda även för andra tjänster i vårt produktutbud, säger VD, Anders Christenson.

En stor del av vårt jobb handlar om att förenkla för våra kunder. City Network erbjuder redan idag samtliga tjänster som Box Hosting har och genom sammanslagningen kan vi erbjuda bättre supporttider, mer för pengarna samt ett samlat varumärke. Med över 10000 kunder får vi dessutom storskalsfördelar, säger Anders Christenson.

Sammanslagningen av Box Hosting och City Network påbörjas den första december, 2010. Dock kommer redan nu viss kommunikation ske antingen i båda företagens namn eller bara City Networks namn.

Med över 10 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen och tillhandahåller domänsöktjänsten domänvaruhuset.se. Box Hosting och Onlinebackup.se är City Network-varumärken. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing – www.citycloud.se (Europeisk version på www.citycloud.eu). City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information kontakta: Anders Christenson, VD, City Network Hosing AB – Epost anders ( at ) citynetwork.se