100 % garanterad uppkoppling till Internet

Alltid uppkopplad till Internet - 100% upptid i Svergies ledande SLA

City Network är det första svenska webbhotellet som utfäster 100% garanterad upptid för sina serverkunder. Svergies ledande Service Level Agreement (SLA) - det ger en stor trygghet.

Hur vågar man göra en sådan utfästelse?

- Anledningen är att vi har extrem säkerhet och redundans i vårt eget datacenter. Vi är helt enkelt övertygade om att vi håller den kvaliteten, säger en nöjd Anders Christenson, VD för City Network.

- Vi fokuserar hela vår tid på drift och har skapat en miljö och infrastruktur som inte bara är redundant utan många gånger trippelredundant.

- Trots tunga investeringar och högsta kvalitet kan ändå nertid uppstå. Då krediteras våra kunder från första sekund, vilket är det unika med vår 100% upptid garanti. Det här sätter ju en press på oss, som bara är nyttig, menar Anders Christenson. Vi är ständigt på jakt efter förbättringar. Dessutom äger vi vårt datacenter, vilket gör att vi har full kontroll över verksamheten.

Internet och drift av tjänster har blivit affärskritiskt för fler och fler företag. Sverige är innovativa när det gäller att skapa tjänsterna - men driftsavtalen och de samhörande SLA har inte följt med i den utvecklingen. Idag finns det inte ursäkter för nertid - det skadar alltid på ett eller annat sätt. Det finns idag ett antal svenska driftsföretag som inte har tydliga SLA och de som har vågar oftast inte gå över 99.5% i sina garatier för upptid. Detta skall jämföras med många amerikanska driftsföretag där 100% är en vardaglig garanti hos de ledande företagen. Nu har denna garanti även fått fotfäste i Sverige genom City Network.

Med över 7000 kunder runtom i hela Sverige är City Network ett av de absolut ledande webbhotellen. Vi driftar allt från enklare hemsidor till stora system om hundratals servrar där vi som experter hjälper med redundans, säkerhet och prestanda. Vi hanterar dagligen fler än 1 miljon e-post meddelanden som skickas av våra kunder. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För mer information ring Anders Christenson, VD, 0733-312132 - anders(at)citynetwork.se