Mobilkuponger för 100 miljoner kronor

Mobila kuponger blir populärare bland svenska konsumenter. I dagarna passerade Kuponginlösen en milstolpe när rabattsumman i mobilen översteg 100 miljoner kronor.

Kuponginlösen utvecklade mobilkupongen redan 2005 tillsammans med företaget Splashi.

I början var konsumenterna skeptiska till att få erbjudanden i mobilen men attityden har ändrats och nu är många positiva till att få personliga erbjudanden säger Joachim Alvarez, grundare till Splashi och idag ansvarig för mobila tjänster på Kuponginlösen AB.

Idag går det att använda mobilkuponger i närmare 3000 butiker inom dagligvaru- och servicehandeln, t.ex. hos Coop, Hemköp, Willys och Pressbyrån.

Nu ökar intresset hos dagligvaruleverantörerna att använda mobilkuponger, säger Pontus Ellefsson, vd för Kuponginlösen. Den stora tillväxten har vi framför oss, snart har alla personer en smart mobil i sin hand och då ser vi gärna att fler butikskedjor tar del av möjligheterna avslutar Pontus Ellefsson.