I Kökets Trädgård delar Paul Svensson med sig av sina bästa tips och recept, allt från hemgjord chilisås och knäckig rabarberpaj till läckra inläggningar.

Classicum är stolt sponsor av Kökets Trädgård: Odlingsglädje och kulinarisk inspiration varje fredag

Classicum Växthus AB är glada att meddela sitt sponsorskap av det populära mat- och trädgårdsprogrammet Kökets Trädgård, som varje fredag förgyller tv-tablån med odlingsglädje och kulinarisk inspiration. Programmet sänds klockan 11:20 i Nyhetsmorgon på TV4 och erbjuder tittarna en chans att följa med på en inspirerande resa i köksträdgården tillsammans med den erfarne kocken och odlingsentusiasten Paul Svensson.

Som stolt sponsor är Classicum särskilt glada över att ett av våra växthus är en del av programserien. Kökets Trädgård är en fantastisk plattform för att utforska allt från sådd och odling till skörd och förädling. Programmet riktar sig till både den erfarna trädgårdsentusiasten och nybörjaren, med fokus på en specifik gröda i varje avsnitt samt recept som tar tillvara på säsongens råvaror. Paul Svensson delar med sig av sina bästa tips och recept, allt från hemgjord chilisås och knäckig rabarberpaj till läckra inläggningar.

Vi är oerhört stolta över att sponsra Kökets Trädgård, ett program som verkligen fångar kärleken till mat och odling. Att se Paul Svensson använda vårt växthus för att skapa så många fantastiska rätter och odlingsprojekt är en stor ära för oss. Vi har länge beundrat Paul Svenssons arbete och den inspiration han sprider genom sina kokböcker och program. Vår relation fördjupades när Classicum sponsrade en idéträdgårdsutställning på Solliden slott, där Paul deltog som en av fyra inspirerande profiler, där vi utöver odlingsinspiration fick njuta av öländsk hummus.

Missa inte Kökets Trädgård i Nyhetsmorgon på fredagar, eller se programmet i efterhand på Kökets Trädgård för att få nya odlings- och recepttips varje vecka.