Ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe serveras alltid på Clarion Hotel Sign

Gratis Fairtrade-kaffe på Clarion Hotel Sign

Idag den 11 maj drar årets globala Fairtrade Challenge igång. För att uppmärksamma och öka medvetenheten kring rättvis handel serverar därför Clarion Hotel Sign idag gratis ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe.

- Jag är otroligt stolt över att allt kaffe som serveras på hotellet både är ekologiskt och Fairtrade-märkt, då det på en dag blir en hel del koppar kaffe till både gäster och personal. Att vi som företag kan bidra till en bättre vardag för någon tycker jag är fantastiskt - och en självklarhet, säger Jessica Norgren, hotelldirektör på Clarion Hotel Sign.

Fairtrade Challenge är en internationell kampanj där så här långt fler än 3400 organisationer och företag världen över har anslutit sig. Målet är att servera så många enheter som möjligt med Fairtrade-märkta produkter i en insats för att öka medvetenheten runt rättvis handel. Hela Nordic Choice Hotels är med, och gäster och alla andra som kommer förbi Clarion Hotel Sign kommer serveras en rykande färsk kopp med ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe.

- Fairtrade-märkningen säkrar anständiga arbetsförhållanden och handelsvillkor för de som odlar vårt kaffe, vilket är väldigt viktigt eftersom produktionsleden är svåra att överblicka. Kaffet som serveras på Nordic Choice Hotels är därför alltid ekologiskt och Fairtrade-märkt. Genom märkningen hoppas vi att fler förstår vikten av medvetna val, säger Cathrine Dehli, Director of Sustainability för Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels deltar för fjärde året i rad i Fairtrade Challenge.