Här är arrangörerna bakom NoNo Block Party. T.v. Arvid Falk från BISe, Maria Putak från The Duxiana och Donna Duraku från Clarion Hotel® Malmö Live

Genom en kvartersfest vill Clarion Hotel® Malmö Live, tillsammans med sju aktörer, väcka liv i området

Sju restauranger och barer längs med Norra Vallgatan och Nordenskiöldsgatan har gått ihop med målet att väcka liv i deras kvarter genom en barrunda. Initiativet går under namnet NoNo Block Party och de som står bakom är BISe, The Duxiana och Clarion Hotel® Malmö Live som bjuder in till kvartersfest den 18e maj.

– Festen är ett sätt att lyfta vårt kvarter och bjuda in Malmöborna på en barrunda i vår del av staden, säger Donna Duraku restaurangchef på Clarion Hotel® Malmö Live, som är en av initiativtagarna bakom eventet.

På Kristi himmelsfärdsdagen öppnar sju restauranger och barer dörrarna och har förmånliga priser och underhållning till alla som besöker dem. De medverkande denna dagen är Kitchen & Table Malmö, Eatery Social Taqueria, Kasai in the Sky, Care of Bar, LoCali, BISe och The Duxiana.

– Vi är väldigt stolta över att ha så bra relation mellan våra restauranger och tycker det är extra kul att kunna göra en gemensam satsning. Förhoppningen är att vi skapar något som blir återkommande och kan fortsätta växa, säger Maria Putak, Hotellchef på The Duxiana.

Under kvällen delas det ut så kallade ‘Passports’ där besökarna uppmanas att samla in stämplar från varje ställe de besökt.

– Varje besökare som har fyllt i sitt passport är med i utlottningen av ett presentkort från varje ställe med ett totalt värde av cirka 10’000 SEK. Kvartersfesten gör vi för att vi har så otroligt bra restauranger och barer på dessa adresser. Därför känner vi att vi behöver blåsa liv i kvarteret ännu mer, säger Arvid Falk, ägare av BISe.

Torsdagen den 18e maj drar NoNo Block Party igång. Individuella öppettider gäller.

För mer information om NoNo Blockparty, besök evenemangets Facebook sida här: http://bit.ly/NoNoBlockParty20...