Ellas Hjältar anordnar välgörenhetsgala tillsammans med Clarion Hotel Sea U

Ellas Hjältar anordnar välgörenhetsgala tillsammans med Clarion Hotel Sea U

Stiftelsen Ellas Hjältar som har sin bas i Helsingborg har gjort sig välkänd genom att samla in medel för att hjälpa barn & familjer i akuta situationer. De har haft stora namn som Bianca Ingrosso samt Jocke & Jonna som engagerat sig för barnen. Bakom Stiftelsen står Catja Karlberg.

• Det har länge varit en dröm att få ha en kväll tillägnad barn och föräldrar som har det svårt men också för att öppna ögonen för vad organisationen gör och jobbar för, säger Catja Karlström, grundare av Ellas Hjältar.

Ellas Hjältars vision är att ge barnen en lättare vardag med de hjälpmedel de behöver, men även att ge barnen bra minnen som tar dem igenom tuffa tider. Arbetet är transparent, som givare får du redovisat vad pengarna används till. Det är också viktigt för Catja att behålla det personligt och bygga upp en relation med familjerna. Det arbetet ska nu belysas och barnen ska hyllas genom en gala den 17 april. Clarion Hotel Sea U har samarbetat med Ellas Hjältar sedan 2021 och har bland annat samlat in julklappar till barn på Helsingborgs Lasarett.

• Vi är stolta samarbetspartners med Ellas Hjältar sedan tidigare och vår relation startade i samband med vår kampanj “Ensam Julgran söker klapp” så för oss är det självklart att fortsätta relationen och samarbetet. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Detta är vårt lokala engagemang som vi väljer att bidra till, parallellt med vårt centrala engagemang för de drabbade i Ukraina, säger Miri Sumiq, VD.

Clarion Hotel Sea U går in som huvudsponsor och arrangerar galan tillsammans med Ellas Hjältar

• Personalen på Sea U är väldigt engagerade, detta är ett teamwork där alla hjälper till. Vi har sedan vi öppnade haft en dröm att tillsammans med en engagerad aktör anordna en välgörenhetsgala och när jag lyfte det med Sofie & Erika så föddes idéen till galan. Vi har tidigare haft samarbeten med Ellas Hjältar och alla vet vilket fantastisk jobb de gör för barn och familjer, så detta är ett otroligt roligt och viktigt samarbete, säger Ida-Marie Isaksson, marknadschef på Clarion Hotel Sea U.

Galan äger rum 17 april och visionen är en härlig kväll i Ellas Hjältars ära. Du bjuds in till en uppdukad bankett där det bjuds på show, serveras en 3-rätters middag och mycket mer. Konferencier är ingen mindre än årets eventskåning Albin Ganovic. På plats på scen hittar du bland annat artister som Mariette och Sebastian Wijk. Galans syfte blir också att belysa stiftelsens viktiga arbete.

• Vi vill visa vilka Ellas Hjältar är och vad för slags arbete de gör, säger Erika Westerblad & Sofie Granqvist som hjälper till att arrangera galan. Vi hoppas på att gästerna väljer att bli månadsgivare eller vill donera till stiftelsen så vi kan fortsätta vårt viktiga arbete med att hjälpa barn och familjer som har det svårt.

Boka din biljett till galan här: