Victoria Roos Olsson & Josefine Roos, live på Clarion Hotel Sign den 8 mars

Clarion Hotel Sign firar den Internationella Kvinnodagen tillsammans med det kvinnliga nätverket Roos&Shine

56% av de anställda på Clarion Hotel Sign är kvinnor och den 8 mars slår hotellet på stort och bjuder in till mingel tillsammans med podcasten Roos&Shine för att fira den Internationella Kvinnodagen. Under kvällen kommer det att live-poddas och det kommer att pratas positiv feminism, kvinnliga förebilder och såklart den Internationella Kvinnodagen.

- Att kombinera live podcast med event är något våra kunder och samarbetspartners efterfrågat och att kunna bjuda in våra vänner Victoria Roos Olsson och Josefine Roos just på Internationella Kvinnodagen passar utmärkt, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. Vi tar mer än gärna stafettpinnen i Stockholm för nätverksträffar, avslutar han.

Roos&Shine är ett globalt kvinnligt community med kvinnor som inspirerar och stärker varandra som startade sommaren 2018. Nätverket handlar om att skapa en plats för kvinnor att bygga sina karriärer, finna inspiration, skapa synergier och fira varandra. Varje torsdags släpps ett nytt avsnitt av podden Roos&Shine där systrarna Victoria och Josefine ger lyssnarna en positiv boost och delar med sig av sina erfarenheter från sina globala liv och pratar allt från karriär, hälsa, ledarskap och personlig utveckling. Podd-avsnittet som spelas in den 8 mars på Clarion Hotel Sign har temat “Positive Feminism”.

- Vi ser fram emot en härlig, peppande kväll och vi är glada över att samarbeta med Clarion Hotel Sign, en bättre hotellpartner hade vi inte kunnat drömma om. Ta chansen och kom förbi hotellet den 8 mars, Roos&Shine kommer lämna dig inspirerad att ta dig an dina utmaningar när du går därifrån, säger Victoria Roos från Roos&Shine.

Clarion Hotel Sign är glada över att välkomna Roos&Shine till hotellet och med Victorias och Josefines erfarenheter kommer den Internationella Kvinnodagen på hotellet bli något utöver det vanliga och en boost man lever på länge.

Victoria Roos Olsson är en expert inom ledarskapsutveckling och har utbildat och coachat ledare runt om i världen. Just nu skriver hon en bok om ledarskap tillsammans med två av sina amerikanska kollegor från FranklinCovey, där hon arbetar som senior ledarskapskonsult.

Josefine Roos är fredsbyggnadsexpert på FN’s Mission i Colombia och har 10 års erfarenhet från arbete med freds- och konfliktfrågor i bland annat Myanmar, Sydsudan och New York.

Lyssna på podcasten här: https://www.roosandshine.com/listen-podcasts/