Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign, på hotellets solcells-tak.

Bo mer hållbart än hemma genom att välja Sustainable Stay på Clarion Hotel Sign!

Stockholms största hotell, Clarion Hotel Sign, lanserar nu sina hållbarhets-aktiviteter under namnet Sustainable Stay. Under hela din vistelse gör hotellet insatser för att bidra till en hållbar framtid med fokus på FN s 17 globala mål.

Clarion Hotel Sign strävar efter att vara så hållbara som möjlig och tar på sig ansvaret att ta de bästa valen åt alla som befinner sig innanför hotellets väggar.

- Hållbarhet genomsyrar allt vi gör på hotellet, och vårt mål är att du ska vara mer hållbar när du är hos oss på Clarion Sign än om du skulle vara hemma. Väljer du dem hållbara alternativen när du är hos oss är du även med och bidrar till FN s 17 globala mål, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign.

Det ska vara lätt att göra rätt och därför är Sustainable Stay en del av din vistelse. För att se exakt vad hotellet gör under dygnets alla timmar hämtar du en blankett i hotellets reception och klickar i vilka aktiviteter du är en del av och därmed också en del av Sustainable Stay. Målet är att alla boxar används och därmed är man med och bidrar till FN s 17 globala mål tillsammans med hotellet.

Under September-månad kickstartar Clarion Sign med en riktigt Sustainable Power Month där en del av hotellets hållbarhets-aktiviteter uppmärksammas. Allt från att menyerna i hotellets restaurang Kitchen & Table Norrmalm andas än mer grönt till guidade visningar av hotellets solcellsanläggning. Hela schemat för september hittar man nedan samt på hotellets Facebook-sida: http://bit.ly/FBSustainableStart

Sustainable Power Month:

1-30 september: Alla gäster som bor två nätter eller fler får säga till om de vill ha rummet städat. Genom att välja bort sin städning är man med i kampanjen Sweet Dreams Stay och därmed skänker en trygg natt för ett barn som bor i Kambodja.

2-29 september: Alla gäster och anställda som höjer pulsen i 30 minuter får sätta ett kryss i hotellets Pulse for Unicef-kalender. För varje kryss skänker Clarion Sign 15 SEK till UNICEF. Pulse for Unicef-kalendern hittar du både i receptionen och på hotellets gym, Fit & Fab.

2 september: Från klockan 07.00 denna dag står det två stycken spinningcyklar i hotellets lobby. För varje timme cyklarna är i rull skänker Clarion Sign 500 SEK till UNICEF.

2, 9, 16, 23 & 30 september: Varje måndag i september erbjuder Clarion Sign gratis träning på sitt gröna gym. Tips är att prova någon av konditionsmaskinerna som genererar el till Stockholms elnät!

5 september: Trygga Barnen besöker Clarion Sign i en öppen föreläsning. Hör dem berätta om deras arbete med att hjälpa barn och unga som lever tillsammans med en förälder med ett missbruk eller mental ohälsa. Välj att komma klockan 16.00 eller klockan 18.00.

9-14 september: Hotellets restaurang, Kitchen & Table Norrmalm, går all in vegetariskt och hela veckan är dagens lunch 100% grön. Under middagen erbjuder restaurangen 50% rabatt på alla vegetariska alternativ. Good for you and the planet!

9 & 23 september: Missa inte hotellets frukost-seminarium “A Sustainable Start” där vi djupdyker ner i FN s 17 globala mål och tillsammans skapar vi actions för att ta nästa steg i ämnet. Den 9 september pratar vi mål nr 2: Ingen Hunger och den 23 september går vi igenom mål nr 3: Hälsa & Välbefinnande. Läs mer och köp din biljett här: https://www.facebook.com/events/2233372976774944/

12 september: Guidad visning av hotellets solcellsanläggning tillsammans med ENEO Solutions. Öppen visning, välj att komma klockan 16.00 eller klockan 18.00.

17 & 19 september: Fairtrade besöker hotellet under frukosten och berättar om hur vi tillsammans kan bidra till en mer hållbar värld. Mellan klockan 07.00-09.30.

19 september: Nätverket Krogar mot Knark kommer till Clarion Sign och berättar om dess arbete för ett drogfritt Stockholm. Hur kan du vara med och skapa en tryggare miljö? Öppen föreläsning, välj att komma klockan 16.00 eller klockan 18.00.

25 september: Hör Hjalmar Ståhlberg Nordegren, CEO & Co-Founder på Karma, berätta om dess arbete för att minska matsvinnet och hur vi kan arbeta tillsammans för att skapa bättre förutsättningar för vår planet inför framtiden. Du hittar avsnittet med Hjalmar i vårt podcast “Life at Sign” som från denna dag finns för där poddar finns, tex här: https://podcasts.apple.com/se/podcast/life-at-sign/id1468351216?l=en