​Sebastian Stakset släpper singeln ”Berlinmurar och Eiffeltorn”, hämtad från kommande albumet ”Genom vatten och eld”!

Efter åren i Kartellen har Sebastian Stakset lämnat allt knas bakom sig och börjat ett nytt liv. Nu släpper han tredje singeln, ”Berlinmurar och Eiffeltorn” (Universal Music), hämtad från andra soloalbumet som kommer efter sommaren. Precis som hans tidigare solosläpp så handlar nya singeln om Sebastians liv nu och den här gången har han också tagit med sig sin gode vän, SAMI!

Sebastian och SAMI är vänner från den tiden när allt var mörkt. Från två killar som gjort hård rap har de nu växlat över till den musik de gör idag – med ett helt annat budskap.

”Vi skapade låten för att sprida kärlek och få människor att tänka och uppskatta det som man många gånger tar för givet. Vi sprängde ramarna och gjorde något vi aldrig skulle gjort förut och vi älskar resultatet”, berättar Sebastian.

Den 18 maj släppte Sebastian även sin självbiografiska bok ”Bara ljuset kan besegra mörkret” som idag har passerat 6000 sålda ex! Den skildrar den intensiva kamp som rasade under flera år av hans liv – en våldsam sammandrabbning mellan liv och död, självmordsförsök, överdos och dagen då alla band klipptes från det gamla livet för att kliva in i ljuset som en fri man.

Berlinmurar & Eiffeltorn är skriven av Sebastian Staket, Sami Daniel Rekik, Kawar Yousef, Joakim Sandström och Hernan Clavijo. Producenter är Kawar Yousef och Joakim Sandström.

Idag släpps också videon till ”Berlinmurar och Eiffeltorn” – se den HÄR

Lyssna på singeln HÄR

Spotify

Presskontakt - på uppdrag av Universal Music:
Email: johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica