​Robin Stjernberg släpper sin mycket personliga EP ”Under Water”!

​Robin Stjernberg släpper sin mycket personliga EP ”Under Water”!

Idag släpps Robin Stjernbergs efterlängtade och mycket personliga EP ”Under Water" (Freebird). Alla låtarna är som om de skulle vara hämtade ur Robins egen dagbok och låter oss skymta och delvis följa med på hans resa!

”Ofta pratar vi bara om allt det som är bra i livet och struntar i resten. Men jag vill ändra det och visa en mer komplett bild av vem jag är, något du kommer finna när du lyssnar på min nya musik," säger Robin.

Låtarna på ”Under Water” beskriver livet; djup vänskap, negativa tankar vi har om oss själva, att våga be om hjälp och släppa någon inpå livet. Det avslutande spåret ”Always” är också den sista låten som skrevs för EP:n och den som är den mest avskalade. ”Det var en nästintill surrealistisk känsla att skriva den för jag visste direkt att den skulle ge mig ett avslut på allt det som jag skrivit om på skivan och den skulle hjälpa mig att gå vidare," berättar Robin. Den här, på många sätt råa och ärliga, låten pratar om att vara öppen med alla de saker vi kämpar med och utifrån det lära oss att älska oss själva.

Robin själv står för produktionen med hjälp av Johan Lindbrandt och Martin Eriksson, i låtskrivandet har han samarbetat med Johan, Benjamin Roustaing, Jack Hewitt, Jon Eyden och Lewis Gardiner.

Lyssna på "Under Water" HÄR

Spotify

För mer info kontakta gärna:
Johanna Boström Stone - Stone Media
Tel: 070-640 85 04 - Email: johanna@stone.se