Anna Stadling ger oss försmak på kommande albumet i och med singeln "Idag är en ny dag".

NYTT ALBUM/NY SINGEL. Anna Stadling offentliggör albumsläpp och ger oss nya singeln “Idag är en ny dag”

Anna Stadling avslöjar nu, i samband med släppet av nya singeln “Idag är en ny dag”, att det kommer ett nytt album i höst. Den 13 oktober ger hon ut fullängdaren som bär namnet “Långt ifrån ensam”. Anna har en helt unik känsla för att röra och beröra med sina texter och sin musik, något den nya singeln verkligen visar.

Anna Stadlings sjätte soloalbum har fått namnet "Långt ifrån ensam" (OLGA/ADA Warner) och är ett resultat av samarbetet mellan Anna Stadling och gitarristen, låtskrivaren och producenten Anders Pettersson. Albumet innehåller en samling låtar baserade på Annas liv och som utstrålar ljus, kärlek och hopp blandat med djupare och mer allvarliga teman kring livets gång och personliga utmaningar.

Albumet ”Långt ifrån ensam” är en vindlande resa genom olika skeden av livet, skildrat med Annas unika röst och känsla för att nå in i lyssnarens hjärta. Texterna fångar både vardagens små ögonblick och de större existentiella frågorna som berör oss alla.

Inspelningen av albumet ägde rum i Anders Petterssons studio på K51 i Stockholm. Influenser från både pop och americana på svenska har smält samman till starka melodier och skapar en unik musikalisk atmosfär.

"Idag är en ny dag” banar vägen för den nya skivan.

Anna berättar själv: -"Idag är en ny dag” handlar om det liv som blev, som i sig är fantastiskt men som också har lärt mig att vara beredd på det mesta. Jag har försonat mig med tanken att ingen av oss vet hur det blir. Men också att verkligen göra det vackraste vi kan av det som är.
Den här låten är såklart till oss alla och med en extra blinkning till våra barn. Dom som överraskar, utmanar och fascinerar oss och som vi genom allt älskar över allt annat”, avslutar Anna.

Singeln “Idag är en ny dag" släpps idag, 1 september.

Albumet “Långt ifrån ensam” släpps 13 oktober.

INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA

Regioner