NYTT ALBUM. Countrystjärnan Jason Aldean släpper första delen i albumprojektet "Macon, Georgia"; "MACON"

Idag släpper den flerfaldigt platinabelönade countrystjärnan Jason Aldean den första delen av sitt albumprojekt “Macon, Georgia”; "MACON" - en skiva som innehåller tio nyskrivna låtar tillsammans med fem liveversioner av spår från tidigare utgivningar. Här finns också hans senaste hit, “If I Didn’t Love You” som han gör tillsammans med Carrie Underwood och som har spelats flitigt på svensk radio.

LYSSNA HÄR

"Where you were raised has such a big influence on who you become and for me it’s no different...especially from a music standpoint," Aldean said. "My little hometown of Macon was heavily instrumental in my musical background. Growing up in an environment that was a crossroads between Country music, Southern rock, blues and R&B, it was just natural to blend different sounds in my on way.”

Producent för skivan är hans mångåriga samarbetspartner, Michael Knox.

Den avslutande delen av projektet, “GEORGIA” släpps i slutet av april och kommer innehålla ytterligare 10 nyskrivna spår och ett antal livelåtar.

Jason Aldean växte upp i Macon, Georgia där den musikaliska omgivningen bestod av en blandning av country, southern rock, blues och R&B, vilket har bidragit till hans sound idag; då det blev naturligt för honom att blanda musikinfluenserna på sitt eget sätt.

Instagram | Facebook | Spotify | Hemsida | YouTube

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.