NYTT ALBUM. Countryartisten Kelsey Hart släpper självbiografiska albumet "Live With You"

Countryartisten Kelsey Hart släpper idag sitt debutalbum ”Life With You”. Skivan innehåller en blandning av upptempolåtar och ballader – det självbiografiska ablumet ger lyssnarna en glimt av mannen som ligger bakom stora hits med bland andra Dylan Scott, Jake Owen och Trace Adkins.

Kelsey Hart håller countrytraditionen levande med låtar som hyllar familjen, kärleken och livet på landsbygden. Skivan innehåller självklart hans virala hit ”Life With You” men också nyligen släppta singeln ”Burn My Summer”, vilken också är albumets öppningsspår.

LYSSNA HÄR

När Kelsey Hart la upp låten ”Life With You” på sina sociala plattformar, slog kärleksballaden genast an en sträng hos tittarna. Den genererade tiotals miljoner visningar och tusentals nya följare. När den sedan släpptes på alla streaming-plattformar så gick den raka vägen in på #10 på Billboards Country Digital Songs Chart och fortsatte växa på sociala medier.

Kelsey Hart från Kentucky har snabbt säkrat sin plats bland de bästa och mest lysande inom låtskrivar-communityn, han har bland anna skrivit musik till framgångsrika artister som Jake Owen, Dylan Scott och Trace Adkins. Förutom låtskrivandet har Kelsey Harts egen artistkarriär tagit fart, med bland annat över 54 miljoner streams av hans egen musik. Hans tidigare debut-EP, ”Give You Mine”, markerade hans plats som egen artist, en plats han drömt om att vara sedan sina barndomsdagar då han sjöng gospelmusik från passagerarsätet i sin pappas lastbil. Den 28 juni i år gör Kelsey Hart också sin Grand Ole Opry-debut.

| FACEBOOK | SPOTIFY | HEMSIDA | TIKTOK