Albumomslag - Casanovas ”Mota Olle i grind”

NYTT ALBUM. Casanovas släpper albumet ”Mota Olle i grind”

Det är två år sedan Casanovas släppte sitt senaste album och nu är de aktuella med ett nytt; ”Mota Olle i grind”, som släpps idag! Skivan är delvis inspelad i Budapest under 2019 men också i bandets studio i Stockholm med  producenten Karl-Ola Kjellholm

LYSSNA HÄR

“Vi har tagit ett steg till i och med det nya albumet och fått med oss ett gäng otroligt bra låtskrivare som bidragit med ytterligare en dimension till låtarna. Vi längtade efter att få komma till en stor studio för att verkligen kunna fånga livekänslan och då föreslog Karl-Ola studion i Budapest, så vi åkte dit och jobbade hårt i en vecka. Det ska bli så roligt att dela med sig av det nya materialet"
berättar Henrik.

Albumet innehåller låtar skrivna av ett flertal meriterade låtskrivare, förutom sångaren Henrik Sethsson själv (som bland annat har två Melodifestivalvinster i bagaget),  hittar vi namn som David Lindgren Zacharias, Björn Olsson, Peter Kvint, Jimmy Jansson, Bobby Ljunggren och Pär Soini.

Casanovas är ett av Sveriges största och mest turnerande dansband och har även spelats mycket på svensk radio. Singlarna som hittills har släppts från detta album har streamat över 2,5 miljoner gånger! Med sin hit ”Mota Olle i grind (Amanda Lind)” från i våras, fick de både en ny publik och inte minst mängder av uppmärksamhet i media som TV, radio och tidningar.

Detta är utan tvekan Casanovas starkaste album hittills. Femton låtar. Inga fillers. Allt med ett sväng och produktion för den moderna dansbandsscenen.

HEMSIDA I FACEBOOK I INSTAGRAM

NY SINGEL. ​Casanovas släpper singeln “Mota Olle i grind (Amanda Lind)” för att stötta dansbandsbranschen

Att dansbandsbranschen drabbats hårt av Corona-pandemin är ingen nyhet - alla band som normalt sett spelar heltid med allt från 120 och upp till 180 jobb om året har blivit av med sitt levebröd på grund av krisen. Som en uppmaning till kulturminister Amanda Lind så släpper nu släpper ett av Sveriges populäraste dansband; Casanovas låten “Mota Olle i grind (Amanda Lind)”

NY SINGEL. Casanovas drar igång egna musikåret med dubbelsingeln “Varje gång du ber mig”/”Du får mig att må bra”

Idag släpper Casanovas, som är ett av Sveriges största och flitigast turnerande dansband, efterlängtad ny musik i form av dubbelsingeln “Varje gång du ber mig”/”Du få mig att må bra”. Två låtar som verkligen visar på bandets musikaliska bredd; “Varje gång du ber mig” är upptempolåten som passar perfekt att bugga till och “Du får mig att må bra”, som är lugnare med en poppigare ljudbild.