Omslag: "Simple Things" (Star Stable)

NYA SINGLAR. Avataren Lisa Peterson dubbelt aktuell med "Simple Things" och DJ Kais "Soul Riders - remix"

Historien om Lisa Peterson börjar i Texas. Hon växer upp i en mycket musikalisk familj där genrer som country, rock och folkmusik hör till favoriterna. Familjen har även ett stort intresse för hästar. Men efter att Lisas mamma omkommer i en tragisk ridolycka, så bestämmer sig Lisa och hennes pappa för att lämna Texas. Lisa söker tröst i musiken och börjar skriva låtar för att bearbeta sorgen. Till slut slår familjen sig till ro på den magiska ön Jorvik där Lisa bygger upp en ny tillvaro och ägnar sig åt sina två största intressen - hästar och musik.

Men - Lisa Peterson är ingen vanlig artist. Hon är en avatar och en populär karaktär i onlinespelet Star Stable. Och Jorvik är en fiktiv ö där spelaren kan följa med Lisa och hennes vänner - Ödesryttarna - på äventyr via hästryggen. Artisten Lisa Peterson har många hängivna fans både i och utanför spelets värld. I fjol debuterade hon med singeln "I'll Be There" som har strömmats totalt tre miljoner gånger på olika digitala plattformar.

Just nu är Lisa aktuell med två singlar - "Simple Things" och "Soul Riders - remix" (DJ Kai). Den förstnämnda är en countryinspirerad låt som hänger samman med det efterlängtade westerntema som nyligen introducerades i Star Stable. "Simple Things" är komponerad av rutinerade Aleena Gibson, som bland annat skrivit låtar till Molly Sandén, Sanna Nielsen och Måns Zelmerlöw.

Lyssna på "Simple Things" här <<<

Aleena har även skrivit "Soul Riders" som framfördes live av Amanda Örtenhag - rösten bakom avataren Lisa Peterson - på påskdagen i TV4:s BingoLotto. Låten handlar om vänskap, systerskap och om vikten att hålla ihop. Nu släpps en remix av den omtyckta singeln.

Lyssna på "Soul Riders - remix" här <<<

Star Stable spelas av drygt 500 000 användare per månad världen över. Bolaget, som är svenskt, vill stärka unga tjejer och ge dem en plats i spelvärlden. Star Stable är även en plattform för kvinnliga artister. Under 2020 så släpper bolaget musik med bland annat The Miscreants och Folk'Avant.

Mer om Star Stable här.

RADIO- OCH PRESSKONTAKT: