NY SINGEL. "Vi behöver reflektera över det som drabbar oss" - stjärnskottet Johanna Bakke släpper "Tyst"

Johanna Bakke går sin egen väg, i sin egen takt och låter sig inte påverkas av omgivningens brus. Hon uppskattar stunder i tystnad för att få ro att betrakta, tänka och fantisera. För 23-åringen från Järvsö älskar ord och det svenska språket. Johanna kallar sig själv för "textnörd" och "diskbänksromantiker". 2018 belönades hon med Lill-Babs stipendiet för sin musikaliska konstnärlighet. Johanna har spelat en hel del live både på egen hand och hon har även varit förband till artister som Tomas Andersson Wij och Hurula.

Med nya singeln "Tyst" vill Johanna lyfta det komplexa med just tystnad.

-  Tystnad kan vara jättejobbigt när jag känner att jag inte passar in,  då blir jag rädd för att uppfattas som konstig eller dum. Men det kan också vara det bästa när jag känner mig nöjd med att betrakta och lyssna. Att kunna vara tyst tillsammans med någon annan utan att det är obekvämt, det är så fint när det landar där. Vi har nog alla ett behov av att sitta tysta och reflektera över saker som drabbar oss på alla möjliga sätt i livet, särskilt just nu, säger Johanna Bakke.

"Tyst" är tredje singeln från kommande albumet, låten är skriven av Johanna och producerad av Anna Engberg. I fjol släppte Johanna den uppmärksammade singeln "Sara Elin" och i slutet av 2019 följde hon upp med "Gå i takt". Den 8 maj släpps Johannas debutalbum på svenska - "Små små ord om ovisshet".

>>> LYSSNA PÅ NYA SINGELN "TYST" HÄR <<<

Johanna Bakke online: