NY SINGEL. The Old släpper singeln "The Boomer" - punk om pensionssparande och och dryga gamlingar.

The Old (Ben Malén, Stefan Möller, Uffe Enberg , Mikael Metsämäki & Taina Malén) är bandet som finns för att fylla tomrummet för musik som inte handlar om att det var bättre förr, trots att den görs av människor som var bättre förr. De sjunger snabba sånger om döden, demens, världens undergång, pensionssparande, läsglasögon och andra stora frågor som rör livet för och engagerar en publik som passerat zenit på väg in i livets ”tredje period”.

Nu släpps första singeln från kommande albumet och det kunde inte vara tydligare vilka The Old är och vad de har att säga.

LYSSNA PÅ "THE BOOMER" HÄR

Precis som bandnamnet visar är bandet The Old en samling oerhört gamla människor, 302 år för att vara mer exakt, som - enligt den gängse regelboken för väldigt vuxna - borde ägna sig åt betydligt lugnare sysselsättningar än att spela punkrock.

Age Is Rage!

The Old tycker att det är för jävligt att bli gammal men inser också att det är det enda möjliga alternativet, trots ömmande knän, och värd sin egen poesi. Hur många låtar om ung kärlek finns det? Hur många låtar om effekten av ett uteblivet pensionssparande eller livet efter att barnen lämnat hemmet har skrivits?

Labeln Instapunk Unltd som ger ut The Boomer startades 2017 av Ben Malén (60), Emil Frid (52) och Peter Fjäll (55) för att, citat, ge plats åt den överskottsenergi, självinsikt och engagemang generationen född på 60-talet fortfarande besitter.

SOCIALA MEDIER:
Spotify

Aktuell musik från Clap Your Hands hittar du i vår spellista på Spotify:

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB