Self Deception. Foto: Mattias Sulander

NY SINGEL. Self Deception hyllar svensk blåljuspersonal med "Legends"

Efter självutlämnande “Intoxicated Haze” släpper nu Self Deception nya singeln “Legends” - en storslagen hyllning till Sveriges blåljuspersonal.

Från lyftet i refrängen till låtens tunga breakdown är “Legends” en perfekt avvägning mellan sött och salt och en låt som klippt och skuren för rock-arenorna.

LYSSNA HÄR

Bandet berättar:

Vi ville ge något tillbaka till våra vardagshjältar: blåljuspersonalen som går med huvudet före, orädda, in i varje situation för att skydda oss vanliga medborgare.

Det räcker inte med att de många gånger riskerar livet, de kritiseras hårt i medier och våld och hot är ofta vardag. Vi skrev denna låt som en hyllning till de som inte tvekar att ställa sig i frontlinjen när det behövs”.

En video till “Legends” kommer den 3 mars.

Self Deception består av:

Andreas Clark - sång
Erik Eklund - trummor
Ronny Westphal - gitarr
Patrik Hallgren - bas

Self Deception är ett svenskt band, känt och uppskattat för sin stenhårda melodiska hårdrock med vassa texter om livet; både medlemmarnas egna och andras. Self Deception har skapat en unik mix av svensk och amerikansk rock som har gett bandet ett stort antal följare runt om i världen.

Bandet har alltid strävat efter att testa gränser och utmana. Tidigt 2021 släppte de sin första låt på svenska, en cover av Victor Leksells “Svag”. Låten gick rakt in i hjärtat på de skandinaviska fansen och snurrade bl a på de svenska P4-stationerna. Sommaren 2021 kom “Stockholm Hearts”, där vi även kunde se Thorsten Flinck i videon och under hösten släpptes den självutlämnande “Intoxicated Haze”.

SPOTIFY | INSTAGRAM | FACEBOOK | YOUTUBE

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.