NY SINGEL. Saie Saie går sin egen väg och idag släpper hon singeln “Smile”

NY SINGEL. Saie Saie går sin egen väg och idag släpper hon singeln “Smile”

Saie Saie är artisten som hade skrivkontrakt med ett majorbolag, låtar som spelades på europeisk radio och som toppade iTunes-listorna men som valde att hoppa av och gå sin egen väg. Idag släpper hon singeln "Smile", hämtad från hennes debutalbum som kommer i höst.

”Låten handlar om att våga fortsätta, trots att folk hånar ens dröm. Även om ingen förstår en. Att ha modet välja den minst trampade stigen”, säger Saie Saie.

LYSSNA HÄR

Hennes texter är starka och beskriver ofta hennes egen väg till att hitta sig själv och att finna sin egen lycka. Hon bor idag i bergen utanför Los Angeles och har hittat tillbaka till musiken och är mer sig själv än vad hon någonsin varit. Saie Saies sound är rått och äkta, precis som hon själv - det är en mix av Alabama Shakes, Aretha och Janis Joplin… strösslat med lite funk.

Saie Saie växte upp i Stockholm, men trivdes aldrig riktigt. Redan som 13-åring flyttade hon själv till Argentina för att spela polo och under fler år pendlade hon mellan Sverige och Argentina innan hon flyttade till Spanien, pluggade på gymnasiet på distans och utvecklades som polo-spelare. Hon har också gått Musikmakarna, fick skivkontrakt men tog sig ur det avtalet och flyttade sedan till USA.

Spotify

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB