NY SINGEL. Royal Republic laddar upp inför albumsläppet med nya singeln "Wow! Wow! Wow!"

Royal Republic räknar ned inför albumsläppet genom att släppa ytterligare en mästerlig singel från kommande fullängdaren. Nya "Wow! Wow! Wow!" är en riktig partyhöjare med en smittande refräng. Under vintern och våren har bandet levererat pärlor som senaste radiosingeln "Ain’t Got Time", 80-tals doftande powerballaden "Lazerlove", explosiva titelspåret "LoveCop" och utsökta cocktailen "My House", i väntan på vad som komma skall. Samtliga alster finns med på skivan "LoveCop" som ges ut den 7 juni.

Sedan starten har Royal Republic brutit mot alla rock'n'roll-normer. Så även denna gång - nya albumet är en mäktig blandning av vassa riff, funkiga basgångar, svettig powerdisco, arenarefränger och Van Halen-inspirerade gitarrsolon. Detta är bandets mest vågade och utmanade platta hittills. Liksom resten av skivan är nya singeln "Wow! Wow! Wow!" producerad av Adam Grahn och Michael Ilbert i legendariska Hansa Studios i Berlin.

Royal Republic är tveklöst en av Sveriges bästa liveakter, något de bevisat gång på gång genom sina spektakulära spelningar både på hemmaplan och utomlands. Närmast väntar en fullspäckad festivalsommar för bandet. Till hösten följer de upp med en Europaturné och i slutet av året kommer kvartetten tillbaka till Sverige för en storslagen konsert på Brinova Arena i Karlskrona.

Royal Republic om "Wow! Wow! Wow!":

“Life is a highway but sometimes we all get stuck on the side of the road… This little kick up the tailgate is to remind you that even when your tire’s gone flat, there’s a lot of beauty in the world. Rockets, cream and strawberries, Saxophones… All that good stuff!

“So don’t fall asleep at the wheel, and don’t fall asleep at your best friend’s party. Because WOW! WOW! WOW… Who knows what you might miss!"

Lyssna på "Wow! Wow! Wow! här.

Se den tillhörande musikvideon här.

Följ Royal Republic:

Hemsida I Instagram I Facebook I YouTube I Spotify