NY SINGEL. Prideaktuella Ida Redig släpper känslosamma "Ovan Regnbågen"

NY SINGEL. Prideaktuella Ida Redig släpper känslosamma "Ovan Regnbågen"

Mångfacetterade Ida Redig är aktuell med vackra "Ovan Regnbågen", en tolkning av Judy Garlands klassiker "Over the Rainbow". I går premiärspelade Ida låten live på invigningen av Stockholm Pride och i dag uppträder hon även på festivalens legendariska Schlagerkväll.

- När jag fick frågan om jag ville göra årets version av "Ovan Regnbågen" visste jag direkt vad jag ville göra med låten och vilken känsla jag ville fånga. Varje år framförs låten för att hedra de som inte längre finns kvar i livet och utifrån det har jag gjort om och skrivit en ny del i låten där jag sjunger just om hur vi lever kvar tillsammans ovan molnen, en hoppfull del i allt det sorgliga. Det är en väldigt känslosam version och jag älskar hur låten blev. Det ska bli en ära att få framföra den på invigningen av Stockholm Pride 2024, säger Ida.

Ida Redig har under åren haft stora framgångar med uppskattade versioner av hits som"Everywhere", "God Morgon" och senaste "I Won't Shake (La La Gunilla)". I höst är dock Ida tillbaka med helt nyskrivet material - redan i september släpps första singeln från hennes kommande album.

Lyssna på "Ovan Regnbågen" här.

Följ Ida Redig:

Malin Cederholm