NY SINGEL. "Only love can save us" - Da Buzz sätter kärlek, vänskap och tolerans i fokus på nya singeln

Da Buzz ligger inte på latsidan. I fjol gav de ut albumet "My Life" och redan i år är de tillbaka med helt nyskriven musik. I dag släpper den legendariska duon nya singeln "Only love can save us" vars budskap är att sätta kärlek, vänskap och tolerans i fokus. Något som gruppen tycker känns extra viktigt i tider av polarisering och konflikter.

I början av 00-talet ägde Da Buzz den svenska klubbscenen och regerade på radiolistorna med hits som "Do You Want Me", "Last Goodbye" och "Alive". Nyligen släppte de en uppdaterad version av just megahiten "Alive", i samarbete med stjärnorna Mangoo och IZKO. Men Da Buzz levererar även nya, tidlösa pärlor vilket den nya singeln "Only love can save us" är ytterligare ett bevis på.

Genom åren har Da Buzz turnerat både i Sverige och internationellt. Duon befinner sig ständigt på resande fot och fyller dansgolven var de än spelar. Även denna sommar väntar gig runt om i hela landet. I augusti gör Da Buzz dessutom ett antal spelningar i Norge.

Speldatum i sommar (fler datum tillkommer):

17/5 Viking Line Glory
25/5 Fokets Park, Skellefteå
30/5 Kristinehamn, Gattet
1/6 Hasse På Sjökanten, Jönköping
14/6 Olearys, Umeå
15/6 Uppsala, Birger Jarl
29/6 Karlskrona, Sommarfesten på Trummenäs
6/7 Pajala, Pajala Marknad
19/7 Härnösands Stadsfest, Härnösand
20/7 We Love 2000s, Kristiansand (NO)
25/7 Trebo Hotell, Sandviken