NY SINGEL & VIDEO. Grammyvinnande Lainey Wilson släpper nya singeln "4x4xU"

NY SINGEL & VIDEO. Grammyvinnande Lainey Wilson släpper nya singeln "4x4xU"

Nu finns den Grammyvinnande och platinasäljande artisten Lainey Wilsons nya singel ”4x4xU” ute, den är hämtad från hennes kommande och mycket efterlängtade album ”Whirlwind" (BBR Music Group/BMG Nashville).

LYSSNA HÄR

“4x4xU” är den tredje smakprovet från “Whirlwind”, och är skriven av Lainey Wilson, Jon Decious, Aaron Raitiere, och producerad av Grammy-belönade producenten, Jay Joyce. På den nya singeln kombineras Laineys distinkta låtskrivarstil och tydliga känsla för country, det är en djupt personlig låt som handlar om att hitta tröst hos en älskad mitt i livets virvelvindar.

Lainey Wilson har de senaste dagarna också släppt två fantastiska videor, i onsdags kom videon till singeln "Hang Tight Honey" och igår släpptes videon till den nya låten "4x4xU", som är fortsättningen på den första.

Lainey Wilson har fått respekt och blivit hyllad genom att ständigt utmana de traditionella normerna och konventionerna inom countrygenren. Den Louisiana-bördiga artistens "regelbrytande" bedrifter har gett henne otaliga utmärkelser - nu senast bland annat en Grammy för "Best Country Artist" - och inte minst en stor och dedikerad fanbase . Hon har gjort sig ett namn som en stark historieberättare och en ikon för nästa generation.

Nästan 10 år på dagen efter att hon lämnade sitt lilla jordbrukssamhälle i en husvagn för att jaga sina drömmar i Nashville, sålde hon platina med låten "Things A Man Oughta Know" och med sitt tydligare, musikaliska ID fick Lainey Wilson mängder av fans över hela världen. Hennes enorma framgångar, bland annat med sju förstaplaceringar på den amerikanska singellistan, med två Grammy-nomineringar, sex ACM Awards och sju CMA Awards, har gjort att Lainey Wilson idag är den ledande kvinnliga artisten inom country med flest ettor detta årtionde. Idag har hon, förutom hundratals miljoner streams och utsålda konserter runt hela världen, också en roll i den hyllade jätteserien ’Yellowstone’.

Låtordning på det kommande albumet ”Whirlwind:
1. Keep Up With Jones (Lainey Wilson, Josh Kear, Wyatt McCubbin)
2. Country’s Cool Again (Lainey Wilson, Trannie Anderson, Dallas Wilson, Aslan Freeman)
3. Good Horses (feat. Miranda Lambert) (Lainey Wilson, Miranda Lambert, Luke Dick)
4. Broken Hearts Still Beat (Lainey Wilson, Dallas Wilson, Josh Thompson, Blake Pendergrass)
5. Whirlwind (Lainey Wilson, Trannie Anderson, Dallas Wilson)
6. Call A Cowboy (Lainey Wilson, Trannie Anderson, Dallas Wilson)
7. Hang Tight Honey (Lainey Wilson, Driver Williams, Jason Nix, Paul Sikes)
8. Bar In Baton Rouge (Lainey Wilson, Trannie Anderson, Kasey Tyndall, Jason Nix)
9. Counting Chickens (Lainey Wilson, Trannie Anderson, Josh Kear, Dallas Wilson, Jon Decious)
10. 4x4xU (Lainey Wilson, Jon Decious, Aaron Raitiere)
11. Ring Finger (Lainey Wilson, Aaron Raitiere, Marti Dodson, Jon Decious)