Julia Viktoria släpper singeln "Galen" idag 11 juni. Foto: Matilda Hammar.

NY SINGEL. Julia Viktoria fortsätter sjunga på svenska på nya singeln “Galen”

Du är så kall och jag är värsta vraket
du gömmer dig och jag står här helt naken
du bara tittar på mig som jag vore galen! ”

LYSSNA PÅ "GALEN"

På sin nya singel “Galen” beskriver Julia Viktoria hur det kan kännas att leva i en dysfunktionell relation, där man aldrig kan mötas på halva vägen. Resultatet blir en kamp som är så svår att en av dem till slut ger upp och lämnar.

Julia Viktoria skrev första upplagan av denna singel redan 2019 och skickade in den till Melodifestivalen. När den inte kom med kände Julia Viktoria att låten var alldeles för bra för att bara ligga i en mapp på datorn. Hon tog upp den igen och gjorde om produktionen tillsammans med sin producent Johannes Willinder, som även varit med och skrivit låten.

Ytterligare tre låtskrivare har varit med och format denna låt: Christian Holmström, Marcus Lidén (låtskrivarna till Jessica Anderssons “Horizon” i Mello -21, William Stridh Mello -20) och Niklas Carson Mattsson (låtskrivare till Jessica Andersson Mello- 18, Jon Henrik Fjällgren Mello-19 och Victor Leksells megahit Svag).

Livet är en evig resa och vi får lära oss så mycket för varje person vi har någon slags förhållande eller relation med. En del relationer triggar oss så mycket så man behöver stanna upp ett tag och säga till sig själv: “hallå – vad är det som sker, vad behöver jag lära mig att förstå här? ” säger Julia Viktoria.

SPOTIFY

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB

Julia Viktoria ser vi i premiäravsnittet av SVT:s nya musiksatsning, Songland, den 24 mars kl 21:00. Foto: Peter Bergström, SVT.

TV-SERIE MUSIK. Julia Viktoria tävlar som låtskrivare i SVT:s nya musiksatsning “Songland”

Artisten och låtskrivaren Julia Viktoria kliver rakt in i hetluften som en av de medverkande i SVT:s nya stora musiksatsning “Songland”. Sex kända svenska artister - Oscar Zia, Titiyo, Cherrie, Jireel, Cornelia Jakobs och NOTD - letar efter unga, oetablerade låtskrivare som får möjlighet att presentera sin musik för dem. 24 mars kl 21:00 sänds Julia Viktorias medverkan.