NY SINGEL. Ellinor Springstrike släpper "I Want To" - en låt som andas sommar, hopp och glädje

Idag släpper Ellinor Springstrike sin nya singel “I Want To” - en låt som andas sommar, hopp och glädje! Den är skriven av artisterna och låtskrivarna Mickey Guyton och Sara Haze tillsammans med Jaron Boyer och Matt Bronleewe. Amir Aly står för produktionen.

LYSSNA HÄR

“’I Want To’ har jag haft i bakfickan rätt länge och nu kändes det helt rätt att göra den och jag längtar verkligen efter att få göra den live under sommarens spelningar. För mig står den för positiv energi och ‘good vibes' - så jag hoppas att de som lyssnar kommer känna som jag gör när jag hör den och vill dansa och sjunga med.”

På lördag, den 9 juni, spelar Ellinor på Lisebergs Lilla Scen och i början av juli drar hon ut på turné tillsammans med artisterna Gareth Nugent (Irland) och Craig Wayne Boyd (USA), de förenas under namet Country Cousins. Det blir konserter som, i en akustisk sätting, bjuder på fantastiska berättelser om livet, förpackade i vackra melodier och imponerande musikalitet.

Turnéplan:

1/7 - Herr Nilsen, Oslo (N)
3/7 - Valand, Göteborg
4/7 - House Of Blues, Borlänge
5/7 - Skråmträsk Country Festival
6/7 - Nyttan, Olofsfors Bruk
7/7 - Country på Holmön
13/7 - Kungsträdgården, Stockholm
Med reservation för ändringar

Ellinor Springstrike, från Umeå har mottagit flera prestigefyllda musikpriser i Irland, bland annat ”Årets internationella artist” vid Hot Country TV Awards och hennes singel "Never Too Late" knep även priset som ”Årets låt”. På kort tid har hon byggt upp en stor fanbase och hennes låtar har streamats miljontals gånger. I Ellinors musik klingar toner av Carrie Underwoods energi och elegans, Miranda Lamberts uppriktighet och Cheryl Crows attityd.

INSTAGRAM | FACEBOOK | YOUTUBE | SPOTIFY | HEMSIDA